Skip to main content

2000 yılında kurulduğundan bu yana Türkiye’nin en büyük e-ticaret platformu olmayı başaran sahibinden.com, kadınların ve erkeklerin internetteki alışveriş alışkanlıklarına dair verileri açıkladı E.ticaret’in gelişimiyle beraber, internet üzerinden yapılan alışveriş yöntemi…

2000 yılında kurulduğundan bu yana Türkiye’nin en büyük e-ticaret platformu olmayı başaran sahibinden.com, kadınların ve erkeklerin internetteki alışveriş alışkanlıklarına dair verileri açıkladı

E.ticaret’in gelişimiyle beraber, internet üzerinden yapılan alışveriş yöntemi giderek yaygınlaşmaya başladı. İnternet üzerinden yapılan alışveriş, 1990’ların ortalarında online alışveriş anlayışı ile işleyen dev firmaların ortaya çıkmasıyla beraber yürürlüğe girdi. O zamanlar kuşkuyla yaklaşılan bu platformların sayısında, zamanla elde edilen başarı ve büyük kazançlarla beraber adeta  patlama yaşandı.

Türkiye’de de hızla büyüyen e.ticaret kullanımı, internet üzerinden yapılan alışveriş alışkanlıkların arttığının da habercisi. İnternet üzerinden alışveriş hizmeti veren dev kuruluş sahibinden.com, Türkiye’de internet üzerinden alışveriş yapan kadın ve erkeklerle ilgili detaylı veriler toplayarak, bu platformdaki alışkanlıklarına dair önemli bilgiler ortaya koydu.

sahibinden.com kadın ve erkeklerin online olarak alışveriş yaparken, tercih ettikleri ürün ve harcadıkları para ile süreyi dikkate alarak inceledi.  İki cinsin harcadıkları para ve sürenin ters orantılı olduğunu ortaya çıkaran bulgulara rastladı; kadınlar daha az süre ve para harcarken, erkekler daha uzun süre ve para harcıyor.  Erkekler internet üzerinden yaptıkları alışverişte ortalama 3 saat 15 dakika harcarken, bir alışveriş için ortalama 70 TL harcıyorlar. Kadınlar ise bir ayda ortalama 1 saat 48 dakikalarını internet üzerindeki alışverişe harcarken, bir alışveriş için 60 TL harcıyor.

Harcanan süre ve para arasındaki farkın yanı sıra, kadın ve erkeklerin tercih ettiği ürünler de oldukça farklı. Erkekler, internetten yaptıkları alışverişlerde  %15,8’lik bir oranla çoğunlukla cep telefonu satın alıyor.  Böylelikle yaptıkları tek bir alışverişte ortalama 285 TL ödüyorlar. Kadınlar ise, %24,32’lik bir oranla çoğunlukla giyim ve aksesuar alırken, tek bir alışverişte ortalama sadece 50 TL gibi bir fiyat ödüyorlar. Harcanan ortalama birim fiyatlar dikkate alındığında, erkeklerin neden kadınlardan neredeyse 3 kat daha fazla bir süre ayırarak düşündüklerini anlamak mümkün.