Skip to main content

Persicope’ta Türkiye’nin ilk sosyal medya talk şovunu yapan ‘Emre Saygı ile Hadi Be!’ programını konuştuk…

Show Tv Ana Haber Bülteni muhabirliğinde imza attığı haberleri ile akıllara kazınan bir isim olan Emre Saygı bugünlerde Persicope’ta Türkiye’nin ilk sosyal medya talk şovu ‘Emre Saygı ile Hadi Be!’ programını yapıyor. Emre Saygı Hadi Be! ve Periscope’u konuştuk

emre saygıHadi Be! formatının bu kadar ilgi göreceğini işin başında düşünüyor muydunuz?
Açıkçası büyük ilgi göreceğini tahmin ediyorduk ancak bu kadar kısa zamanda olması bizi de şaşırttı. Tabi bunda neredeyse her programın basında geniş yer bulmuş olmasının ve sponsorumuzun da katkısı büyük. Altı ayda ulusal medyada 700’den fazla kez haber olmuşuz.

Periscope’a olan ilginin aslında beklenen seviyede olmadığını söyleyebiliriz. Peki Periscope’ta yapılan iyi programların sayısının az olmasını neye bağlıyorsunuz?

Periscope’a ilgi meselesini iyi analiz etmek lazım. İlk çıktığında büyük bir patlama yaşadı. Fakat kısa süre sonra kullanıcıların aklında şöyle bir soru oluştu, “Tamam, canlı yayın yapmak güzel de biz bunu nasıl değerlendirebiliriz ?”. İşte Hadi Be, tam da burda devreye girdi ve “Örneğin talk show yapabiliriz Periscope’da” dedik insanlara ve bu yaklaşımımız tuttu. Hadi Be, Periscope kullanıcılarına hem örnek oldu hem de o zaman sıkılıp kullanımı bırakanlar, bugün yeniden Periscope yayınlarına başladı.

Periscope’ta program yapmanın zorlukları neler peki?
En zoru programı konuk olacak ünlüye anlatabilmek. Sonuçta ilk ve tek programız Periscope’ta ve bazı misafirlerimiz görmeden kafalarında canlandıramıyorlar. “Periscope tamam da elimizde öyle tutup konuşçakmıyız telefonu” gibi geri dönüşler gelebiliyor fakat sonra yaptığımız yayınlardan örnek gönderince, çok beğeniyorlar ve konuk olmayı kabul ediyorlar.

En başından beri neredeyse bu mecrayı biliyorsunuz. Periscope’ta bu süre içerisinde ne gibi iyileşmeler yaşandı?
Tartışmasız bizim için en önemli yenilik Landscape çekim moduna geçilmesi oldu. Daha önce dikey çekimde konukla ikimiz ekrana sığamıyorduk. Bir de yeni gelen güncelleme ile tekrar videosunda ileri geri oynama şansımız var artık. Yani yayını YouTube gibi atlaya atlaya da izleyebilir takipçilerimiz.

Markalar neden Periscope’ta olmalı? Daha doğrusu hangi formatlarla markalar Periscope’ta buluşursa bu işin geri dönüşü birçok reklam mecrasına göre çok daha verimli olur?

Markaların Periscope’un dışında kalması bence zaten düşünülemez. Orada kıpır kıpır, genç ve büyük bir kitle var. Eğer siz onlara doğru projeyle ulaşırsanız, diğer mecralara oranla az maliyetle çok daha büyük geri dönüşler alabilirsiniz. Keza bizim şu an için sponsorumuz olan marka da bu öngörüye sahipti ve bize güvendiler. Ne kârları oldu diye soracak olursanız, sadece basında çıkan haberlerimizle, reklam eşdeğeri çok büyük meblağlara ulaşan PR yapmış oldular.

Hadi Be!’nin gelecek planlamasında neler var, bahseder misiniz?
Hızlı büyüsek de emin adımlarla ilerlemeyi tercih eden bir ekibiz. O nedenle ince eleyip sık dokuyoruz. Örneğin geçtiğimiz ay iki büyük TV kanalından, Hadi Be’yi televizyona taşıma teklifi aldık fakat şu süreçte daha emeklemeden yeni yürümeye geçtiğimiz için, teklifi 2016’nın ilk aylarında tekrar görüşmek üzere erteledik. Çünkü bizim prensibimize göre, bir iş yapılacaksa ya en iyisi olmalı ya da hiç olmamalı.