Skip to main content

Son yıllarda Türkiye’de internet üzerinden alışveriş yaparken mağdur olan tüketicilerin şikâyetlerinde artış söz konusu. Peki, tüketici hangi e-ticaret sitesinden en çok neyle ilgili şikâyette bulunuyor?

GittiGidiyor
GittiGidiyor’da şikâyetlerin yüzde 40’ı iptal-iade süreçleri, yüzde 22’si ürün tedariki, yüzde 20 çağrı merkezi sorunları ve yüzde 7 kadarı ise kargo sorunları ve yüzde 4’ü ise fiyattan kaynaklanıyor.

GittiGidiyor ziyaretçilerinin en çok araştırdığı kelimeler sırasıyla şöyle:
• Müşteri hizmetleri
• Para iadesi
• İletişim
• Telefon
• İade
• Destek hattı
• Satıcı
• Çözüm merkezi
• Kargo

Hepsiburada
Hepsiburada firmasında şikâyetlerin yüzde 37’si ürün tedariki, yüzde 22 iptal-iade süreçleri, yüzde 17 çağrı merkezi ve yüzde 11 kargodan kaynaklanıyor.

Hepsiburada ziyaretçilerinin en çok araştırdığı kelimeler sırasıyla şu şekilde:
• Kargo
• Xiaomi
• Sipariş
• Müşteri hizmetleri
• Sahte ürün
• İade,
• Kargo takibi
• Para iadesi
• Parfüm

N11.com
N11.com’da yüzde 30 tedarik süreçleri, yüzde 25 iptal-iade süreçleri, yüzde 19 çağrı merkezi ve yüzde 10 kargo şeklinde bir dağılım gözlemleniyor.

N11 ziyaretçilerinin en çok araştırdığı kelimeler
• İade
• Mağaza
• Kargo,
• Sipariş,
• İletişim,
• Telefon,
• İptal
• Satıcı

Trendyol
Trendyol’da yüzde 36 tedarik süreçleri, yüzde 23 iptal-iade süreçleri, yüzde 14 çağrı merkezi ve yüzde 11 kargo konulu şikâyetler bulunuyor.

Trendyol ziyaretçilerinin en çok araştırdığı kelimeler
• Saat,
• Parfüm,
• Sahte,
• Polo,
• Orijinal,
• Para iadesi,
• Gözlük,
• Kargo
• Ayakkabı

Amazon.com.tr’nin bir aylık müşteri memnuniyeti performansı

19 Eylül’de ülkemizde e-ticaret pazarına giren amazon.com.tr bir ayı geride bıraktı. Şikayetvar.com ve IAB Türkiye verilerine göre, Amazon.com.tr’nin müşteri memnuniyeti performansına göz attık.

Amazon Türkiye’nin açılış tarihi 19 Eylül. O tarihten sonra markayla ilgili 231 şikâyet, 11 teşekkür bulunuyor. Amazon şikâyetlerinin yüzde 30’u ürün tedarikiyle ilgili problemlerden, yüzde 26’sı iptal ve iade süreçlerinden, yüzde 15 kadarı ise kargo, yüzde 13’ü çağrı merkezleri ve yüzde 7 civarında fiyat ve ödeme konularından oluşuyor.
Amazon.com.tr ziyaretçilerinin en çok araştırdığı kelimeler sırasıyla şöyle:

• Para iadesi
• Sipariş
• İletişim
• Para
• Ürün
• Kredi kartı
• Kargo