Skip to main content

ETID ve comScore işbirliğiyle yapılan araştırma, perakendede e.ticaret eğilimlerini ortaya koydu Türkiye e.ticaret sektörünün yüzde 90’ını temsil eden Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD), comScore ile özel bir çalışma yaptı. ComScore’un…


ETID ve comScore işbirliğiyle yapılan araştırma, perakendede e.ticaret eğilimlerini ortaya koydu
Türkiye e.ticaret sektörünün yüzde 90’ını temsil eden Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD), comScore ile özel bir çalışma yaptı. ComScore’un MMX aylık panel ölçüm raporuna dayanan bu çalışmada perakende kategorisindeki e-ticaret siteleri aylık tekil ziyaretçi sayıları, sayfa gösterimleri, ziyaret başına geçirilen süre gibi kriterlere göre listelendi.
Toplam 730 e.ticaret sitesinin yer aldığı araştırma, günde yaklaşık ortalama 4 milyon ziyaretçi ile var olan potansiyeli gözler önüne serdi. Ayrıca kadınların e.ticarete olan ilgisinin arttığı ve internet ortalamalarının üzerinde kadın ziyaretçiye ulaşıldığı da ortaya çıktı.
Perakende kategorisinde elde edilen genel sonuçlara bakıldığında haziran ayı içerisinde toplamda 18 milyon 319 bin tekil ziyaretçi alındığını günlük ortalama ziyaret sayısının ise 3 milyon 859 bin olduğu görülüyor. Toplam sayfa gösterim sayısının 1 milyar 901 milyon olarak belirlendiği değerlendirme sonucunda perakende kategorisinde faaliyet gösteren e.ticaret sitelerinde geçirilen ortalama sürenin de 6,1 dakika olduğu sonuçlar arasında yer aldı. 
Online mağazalar tekil ziyaretçilerde önde
Tekil ziyaretçi sayılarına bakıldığında online mağazaların hakimiyeti göze çarptı. Aylık ortalama 3 milyon 93 bin olarak belirlenen tekil ziyaretçi sayısının, private shopping alanındaki sitelerde 1 milyon 459 bin 875, karşılaştırmalı alışverişte 1 milyon 404 bin 500, teknolojide ise 1 milyon 343 bin 285 olduğu ortaya çıktı. Çeşitli kategorilerde hizmet veren diğer e.ticaret siteleri ise 850 bin 750’de kaldı.
Online mağazalar, sayfa gösterim sayısında da öne çıktı. Bu yönde hizmet veren e.ticaret sitelerinin aylık olarak yaklaşık 51 milyon 500 bin olan sayfa gösterim sayısı private shopping sitelerinde 40 milyon 750 bin, diğer kategorisinde gruplandırılan sitelerde 36 milyon 250 bin, teknolojide 23 milyon, karşılaştırmalı alışveriş sitelerinde ise 9 milyon 500 bin olarak belirlendi.
En çok süre private shopping sitelerinde geçiriliyor
Araştırmada ortaya çıkan bir başka sonuç da ziyaret başına geçirilen süreydi. Private shopping siteleri aylık ortalama 4,96 dakika ile kullanıcıların en uzun süre vakit geçirdiği yerler oldu. Onu 3,07 dakika ile online mağazalar, 2,5 dakika ile teknoloji, 1,5 dakika ile de karşılaştırmalı alışveriş siteleri takip etti. Diğer kategorisindeki sitelerde ise geçirilen ortalama süre 6,7 dakika olarak belirlendi.
Ortalama günlük ziyaretçilerde ise online mağazaların hakimiyeti dikkat çekti. Bu alanda hizmet veren e.ticaret sitelerinin günlük ziyaretçi sayıları aylık ortalama 213 bin 500 olarak belirlenirken, private shopping sitelerinde bu rakamın 151 bin 500 olduğu ortaya çıktı. Bu sayının teknoloji sitelerinde ortalama 98 bin 857, karşılaştırmalı alışveriş sitelerinde 76 bin, diğer kategorisindeki sitelerde ise 52 bin 500 olduğu da araştırmanın sonuçları arasında yer aldı.