Skip to main content

Kantar ve WPP, Dünyanın En Değerli 100 Markası (2018 BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands) raporunu kamuoyuna duyurdu.

‘BrandZ Top 100 Global Brands’ raporuna göre, dünyanın en değerli 100 şirketinin toplam değeri geçen yıla göre yüzde 21 artarak 4,4 trilyon dolara ulaştı.

Google ve Apple listedeki 1’inci ve 2’nci sıradaki yerlerini korudu. Google’ın değeri yüzde 23 artarak 302,1 milyar dolar olurken, Apple’ın değeri yüzde 28 arttı ve 300,6 milyar dolara ulaştı. Listede ilk kez iki Çin markası (Alibaba ve Tencent) ilk 10’a girmeyi başardı.

Yıllardır yayımlanan raporda bir ilk daha yaşandı. ABD dışındaki ülkelerin markaları, Amerikan markalarından daha hızlı büyüdü (%24 vs %19). En hızlı yükselen 20 marka listesinde Çinli markaların egemenliği gözlemlendi.
Online perakendeci JD.com’un 59’uncu ve Alibaba’nın yüzde 94 yıllık büyümeyle 9’uncu sırada yer aldığı listede, en çok değer kazanan markaların, müşterilerini yaptıkları her işin merkezine koyan Amazon ve Tencent gibi şirketler olduğu görüldü. Bu tür markalar müşterilerinin ihtiyaçlarını anlamak için teknolojinin nimetlerinden yararlanmaları ve bu ihtiyaçları karşılamak için, birçok platformu içine alan bir hizmet ekosistemi kurmalarıyla dikkat çekiyor.

Dünyanın en değerli 100 markası listesinde ilk 10’da yer alan şirketler şöyle:
1. Google
2. Apple
3. Amazon
4. Microsoft
5. Tencent
6. Facebook
7. Visa
8. McDonald’s
9. Alibaba
10. AT&T