Skip to main content

WPP ve Kantar Millward Brown, Dünyanın En Değerli 100 Markası (2020 BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands) raporunu kamuoyuna duyurdu.

‘BrandZ Top 100 Global Markalar 2020’ raporuna göre, dünyanın en değerli 100 şirketinin toplam değeri geçtiğimiz yıla kıyasla yüzde 5.9 artışla 277 milyar dolar büyüdü.

Bu yıl 15’incisi yayınlanan listenin ilk sırasında, ABD merkezli e-ticaret ve bulut bilişim şirketi Amazon yer alıyor. Yıllık bazda yüzde 32’lik artışla 416 milyar dolar marka değerine ulaşan firma, yüzde 14’lük artışla 352 milyar dolar marka değerine yükselen ikinci sıradaki Apple’ın önünde kalmaya devam etti.

BrandZ Top 100 Global Markalar 2020

Listenin üçüncü sırasında ise yüzde 30’luk artışla 327 milyar dolar marka değerine ulaşan ABD’li yazılım devi Microsoft bulunuyor. Dördüncü sırada ise 2017’de liderliğini koruyan Google yer alıyor. Beşinci sırada ise 187 milyar dolar marka değeri ile finansal hizmet şirketi Visa bulunuyor. Listenin devamında; altıncı sırada 153 milyar dolar ile Alibaba, yedinci sırada 151 milyar dolar ile Tencent, sekizinci sırada 147 milyar dolar ile Facebook ve dokuzuncu sırada ise 129 milyar dolar marka değeri ile McDonald’s’ı görüyoruz.

Dünyanın En Değerli Markaları

1) Amazon – 416 milyar dolar
2) Apple – 352 milyar dolar
3) Microsoft – 327 milyar dolar
4) Google – 324 milyar dolar
5) Visa – 187 milyar dolar
6) Alibaba – 153 milyar dolar
7) Tencent – 151 milyar dolar
8) Facebook – 147 milyar dolar
9) McDonald’s – 129 milyar dolar
10) Mastercard – 108 milyar dolar