Skip to main content

Adidas, Kupa’da kazanan en büyük sponsor olurken; sponsor olmayan Nike da Adidas’ı izledi

FIFA Dünya Kupası sponsorları, global etkinlikten tam olarak ne elde etti?

Kupa için oluşturulan video kampanyaların yüz milyonları bulan izlenme sayısına ulaşması gibi bazı açılardan markaların Dünya Kupası’ndan tam olarak ne elde ettiği oldukça açık.

Bir yandan bu izlenme sayıları sponsor olmayan markaların işine yaradı. Kupa’nın resmi sponsoru olmayan Nike, bu ölçümlemeyle Adidas’ın önüne geçmiş durumda.

Başarının bir diğer göstergesi olan sosyal medya platformlarında yer alan markaların büyümesine bakabiliriz.

Ad Age, New York merkezli sosyal analiz firması ListenFirst ile birlikte çalışarak konuyla ilgili bir poster çalışması oluşturdu. Çalışmada 2014 Dünya Kupası’nda yer alan dev markaların Facebook hayranları, YouTube aboneleri, Twitter ve Instagram takipçilerindeki artışa yer verildi.

Dünya Kupası’na sponsor olan 10 markanın sosyal medya analizlerini grafik üzerinden ayrıntılı inceleyebilirsiniz.

Posterin daha yüksek çözünürlüklü versiyonuna tıklayarak ulaşabilirsiniz.

dünyanın en güçlü orduları

Kaynak: Ad Age

Fotoğraf: reelnreel.com