Disney Plus’a reklamlı bir abonelik planı ekleyeceği bilinen Disney’in reklam yayın politikasını belirlediği haberi Variety ve The Wall Street Journal tarafından paylaşıldı. Bu iki kaynağa göre, Disney Plus saat başı ortalama dört dakika reklam gösterecek; çocukların kullandığı profillerde ise reklam gösterimi yapılmayacak.
Disney’in bahsi geçen reklamlı ve daha uygun fiyatlı abonelik planını bu yıl içerisinde ABD’deki kullanıcılarının hizmetine sunması bekleniyor. Bu tür abonelik planları, 2023 yılında Disney’in hizmet verdiği diğer ülkelerde de kullanılmaya başlanacak.
NBC’nin Peacock adlı dijital yayın platformunun saatte beş, HBO Max’in dört, Disney’in sahibi olduğu bir diğer dijital yayın platformu olan Hulu’nun dokuz ila on iki dakika arası reklam gösterdiği biliniyor. Disney, reklam süresini kısaltarak rakiplerine karşı bir avantaj yaratma hazırlığında. Netflix’in uygun fiyatlı ve reklamlı abonelik planı ise merakla bekleniyor.
Reklam yayın süresinin yanı sıra Disney’in aile dostu bir imaj çizeceği, alkol ve siyaset gibi yetişkin temalı reklamların platformda gösterilmeyeceği de açıklandı. Disney, eğlence sektöründeki rakiplerinin reklamlarını da kabul etmeyecek.
Çocukların kullandığı profillerde reklam gösterimi yapılmayacağı açıklamasına ek olarak; Disney, çocuk profili olmayan bir profil kullanılması halinde de okul öncesi olarak adlandırılan yaş grubuna yönelik içeriklerin akışı sırasında reklam gösterimi yapmayacak.
Disney Plus, 14 Haziran’da Türkiye’de de yayına başlayacak.
Kaynak: Disney Plus with ads will keep the breaks down to four minutes per hour – The Verge
Yorumlar