PLUS

Savaş Önemli | 04.01.2019 - 11:22

Dijitalin zirvesine giden 30 Türk

Bu yılki Almanak sayımızın kapağına ‘dijitalin zirvesine giden Türkler’ temasıyla son iki yıldır transfer ve atamalarla globale giden, işinin odağı dijital olan Türk yöneticileri taşıdık.

Facebook
Twitter
Linkedin
+

Ekonomik zorluklar, ülke siyasetinden kaynaklı gerginlikler, birbiri ardına gelen konkordato haberleri derken 2018 çoğumuz için kendi hayallerimizi gerçekleştirmek için acı çekmeye bile fırsat bulamadığımız bir yıl oldu. Hayallerin peşinde koşma şansına sahip olanlarımız için ise 2018 yeni başlangıçlara, yeni hikâyelere vesile oldu. Geçtiğimiz yıl şu haberler manşetlerden düşmedi. ‘EMEA Bölgesi Türk yöneticiye emanet’, ‘Teknoloji devinden global atama’ gibi. Türk yöneticilerin globale atama ya da transfer haberleri yeni bir durum değil elbette. Ve hatta uzun yıllardır hızlı tüketim sektöründen birçok Türk yöneticinin yurt dışında üst düzey görevler almasına alışmıştık. Özellikle siyasî olarak Orta Doğu’da Türkiye’nin yıldızının parladığı 2010-2011 yıllarında yöneticilerimize de talep çok artmıştı. Hâlâ bir Orta Doğu ağırlığı olmakla birlikte, gitgide daha dengeli bir coğrafî dağılım oluşuyor. Burada yeni ve dikkate değer olan Türkiye’de teknoloji alanında çalışan yöneticilere son yıllarda yurt dışından giderek artan ilgi. Peki, Türk teknoloji yöneticilerine hızla artan bu ilginin esas nedeni ne?

Zirveye yolculuk temalı Ocak sayımız çıktı

Değişen dünya ve dijitalleşmeyle birlikte iş hayatının saati daha hızlı işlemeye başlamış durumda. Bu dönemde fark yaratan şirketler için yeni iş tanımı; VUCA(V-Volatility; U-Uncertainty; C-Complexity; A-Ambiguity Türkçe karşılıkları sırasıyla oynaklık, değişkenlik, karmaşıklık ve belirsizlik) dünyasının gerektirdiği değişime hızla adapte olmak ve değişikliklere uygun stratejiler geliştirmek. Türk yöneticiler ise malûm kriz ve belirsizlik ortamına çok daha dayanıklılar. Hatta, bu dönemleri fırsata çevirme konusunda hayli tecrübeliler. Bu özellikler Türk yöneticileri tüm dünyada cazip hale getiriyor. Bu bağlamda da özellikle son iki yıldır finanstan pazarlamaya farklı endüstrilerde uzmanlığı olan ama ortak paydaları dijital olan sayısız yöneticimiz Orta Doğu’dan Avrupa’ya farklı coğrafyaların önemli organizasyonlarına transfer ya da atama ile gittiler. Başladıkları bu yolculukta şimdiye dek edindikleri tecrübeleri dünya ile paylaşma fırsatı bulan Türk iş insanlarının, ülkemize geri dönüşleri de bu bağlamda Türkiye için daha büyük kazanım olacak. Biz de yılın gündemine dair bu gelişmelerden yola çıkarak bu ayki Almanak sayımızın kapağına ‘dijitalin zirvesine giden Türkler’ temasıyla son iki yıldır transfer ve atamalarla globale giden işinin odağı dijital olan Türk yöneticileri taşıdık.

Yılın ilk sayısında öne çıkan diğer konular şöyle;

  • MMA Türkiye işbirliği ile bu yılın öne çıkan mobil uygulamalarını sorguladığımız ‘Yılın dikkat çeken mobil uygulamaları’ araştırması
  • Dijitalde oyunun kuralını değişten markalar; ‘Dijital Gamechangers 2018’
  • Gemius Türkiye verileri ile web’de, tablette ve mobilde ‘yılın trafik şampiyonları’
  • Serdar Kuzuloğlu’ndan yeni yıla dair öngörüler; ‘2019: Hem umut baharı hem de umutsuzluk kış’

Dergimizi başta D&R ve Remzi Kitabevi olmak üzere büyük kitapçılardan ve gazete bayilerinden temin edebilir, dergiye abone olmak için aşağıdaki bağlantıya tıklayabilirsiniz…