TEKNOLOJİ

DigitalAge | 31.01.2020 - 10:19

Dijitalde yılın yeni ürün ve platformları

2019 özellikle anında teslimat uygulamaları sektöründe rekabetin zirve yaptığı bir yıl oldu. Bu alanda yeni oyuncuların pazara dahil olduğu geçtiğimiz yıl bir diğer çetin rekabet yemek kartı firmaları arasında yaşandı.

YaaniMail

Turkcell yılın son günlerinde yerli e-posta platformu YaaniMail’i kullanıma sundu. Hem kurumsal hem bireysel kullanıcılar için başlatılan YaaniMail, Turkcell’in Ar-Ge departmanındaki mühendisler tarafından geliştirildi. @yaani.com uzantısıyla hizmet verecek olan platform, küresel rakiplere karşı güçlü bir yerli alternatif sunarken, güvenlik açısından da önemli bir işlev görecek. YaaniMail kullanıcılarının bilgisi Turkcell’in veri merkezlerinde depolanacak.

Getir Yemek

Getir, yeni girişimi ‘GetirYemek’ ile 7 Şubat 2019’da yemek siparişi sektörüne adım attı. Getir uygulaması içinde yer alan ‘GetirYemek’ seçeneği ile kullanıcılar market ürünleri haricinde artık yemek de getiriyor. GetirYemek’te siparişler birleştirilmiyor ve her bir sipariş ayrı teslimatta kullanıcısına ulaştırılıyor. Sipariş durumunun canlı olarak takip edilebildiği uygulamada kullanıcılar, harita üzerinden siparişlerinin kendisine ne zaman ulaşacağını da anlık olarak izleyebiliyor. Son olarak GetirYemek’in ‘getir getirsin’ ve ‘Restoran getirsin’ olmak üzere iki farklı seçenek sunmaya başladığını ekleyelim.

Banabi

Getir, ‘yemek’ işine girerken aynı dönemde Yemeksepeti de yeni girişimi Banabi ile online market ürünleri siparişi sektörüne adım attı. Market ürünlerini yaklaşık 10 dk. içerisinde kullanıcılarına ulaştıran Banabi; dondurma, dondurulmuş gıdalar, meyve-sebze, anne-bebek ürünleri, ev temizlik ürünleri ve kişisel bakım ürünleri gibi birçok kategoride 2 bine yakın market ürününü online sipariş etme fırsatı sunuyor. Öncelikli olarak İstanbul’da Avrupa yakasındaki belli bölgelerde hizmet vermeye başlayan Banabi, hizmet ağını hızlı bir şekilde yaygınlaştırdı ve  Ankara, İzmir, Bursa, Eskişehir, Antalya, Trabzon ve İzmit’te hizmet vermeye başladı.

Sodexo Plus 

Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri, 2019 içinde Sodexo Plus dönemini başlattı. Sodexo’nun yeni uygulaması ile yemek kartı çözümünü kullanan şirketlerin çalışanları, Sodexo Plus mobil uygulaması veya www.sodexoplus.com adresi üzerinden yemek kartlarını bir kez tanımlayarak, online olarak dilediği adrese, Sodexo’nun yemek siparişi ağında bulunan restoranlardan sipariş verebiliyor. Sipariş tutarının da anında kart bakiyesinden düştüğünü belirtelim.

İş Bankası Maximum Gaming Kartı

Maximum Gaming markası altında sosyal medya platformlarında ürettiği özgün e-spor içerikleri ile e-sporseverlerle etkileşime geçen İş Bankası, e-spor alanında yürüttüğü bu faaliyetlerini ödeme sistemleri ile entegre etti ve Maximum Gaming Kartı hayata geçirdi.  E-sporseverlerin sahip olabileceği ve oyun deneyimlerini ayrıcalıklı kılacak bir program olan Maximum Gaming Kart henüz bir banka müşterisi olmayanlar da dahil olmak üzere 15 yaş ve üstü tüm oyunseverlerin sahip olabileceği ön ödemeli kart olarak kullanıma sunuldu. Maximum Gaming Kart, para yüklenerek online ve fiziki alışverişlerde kullanılabiliyor.

Tosla

2019’un yeni işlerinden bir diğeri E-para şirketi AkÖde’nin geliştirdiği yenilikçi Tosla uygulaması. Tosla’yı dijital bir cüzdan gibi düşünebilirsiniz. Üç farklı yolla (Akbank ATM’lerinden, herhangi bir banka hesabından veya herhangi bir banka kartı) Tosla hesabınıza ücretsiz para yükleyebilir, dilediğiniz zaman bu parayı çekebilirsiniz. Tosla uygulaması ile arkadaşlarınıza ücretsiz olarak 7/24 para gönderebilir, onlardan para isteyebilirsiniz. Tosla içerisinden popüler oyun pinleri ve OynaKazan jokerlerini alabilir, anlaşmalı firmalarda QR ile ödeme yapabilirsiniz. Ayrıca Tosla bakiyenizi yurtiçi veya yurtdışı hem online hem offline tüm alışverişleriniz için kullanabilirsiniz.

Sherpa UX Strategy Call

Sherpa geçtiğimiz yıl markaların dijital ürün ve servislerinin kullanıcı deneyimi stratejilerine yön vermelerini mümkün kılacak yeni danışmanlık hizmeti UX Strategy Call‘u tanıttı. Sherpa’nın ‘UX Strategy Call’ danışmanlık hizmeti, Sherpa’nın müşteri ihtiyaçlarından yola çıkarak tasarladığı 60 dakikalık özel bir video görüşme formatıyla sunuluyor.  Bu format, markaların uzun vadeli planlamalara girişmeden önce kullanıcı deneyimi stratejilerini belirlemeleri için, Sherpa’nın uzman ekibinden destek ve görüş almalarını sağlayacak.

Fox Play

FOX tarafından geliştirilen ve hedef kitlesine, içerik izlerken alışveriş yapma olanağı sunan dijital platfom FOXplay Şubat 2019’da yayın hayatına başladı. FOX’un bilinen içeriklerinin yanı sıra mobil, tablet ve akıllı TV’ler üzerinden izlenebilen, dijitale özel içeriklerin de sunulduğu platformda izleyiciler, seyir esnasında görüp beğendikleri ürünleri tek tıkla aynı ekran üzerinden satın alabiliyorlar.

MultiPOS

​Yeni nesil finansal teknoloji ve hizmet şirketi Multinet Up’ın 2019’da hayata geçirdiği MultiPOS ile fiziki POS cihazına gerek duymaksızın yalnızca cep telefonu ile ödeme almak mümkün. Fiziksel POS cihazlarının yerine geçen uygulama sayesinde, sisteme üye tüm işyerleri sadece cep telefonu üzerinden tamamen dijital ve temassız ödeme deneyimi sunabiliyorlar. PSM 2019 Ödülleri’nde ‘En iyi mobil ödeme çözümü’ ödülü alan uygulama ile yalnızca ödeme alımı değil fiziki POS cihazlarında yapılan fatura kesimi, gün sonu alımı, slip gönderimi, ödeme iptali gibi işlemlerin tamamını kolayca gerçekleştirebiliyor.

Migros Hemen

Migros’un Getir’e rakip olan 2019’da sunduğu anında teslimat çözümü Migros güvencesi ile kullanıcılarına binlerce farklı ürün sunuyor. Teslimat servisi maksimum 30 dakika içinde müşterilerine diledikleri ürünleri ulaştıran Migros Hemen iOS ve Android uygulama desteğine sahip. Servisin teslimat ücreti ise 5,90 TL.