Araştırmalar 2050 yılına kadar, küresel nüfusun üçte ikisinden fazla- sının şehirlerde yaşayacağını öngörüyor. Şehirleşme ile birlikte şehirlerin dertleri de büyümeye devam ediyor. Dünyadaki mega kentlerin ortak sorunlarının başında ise trafik geliyor. TfL (Transport for London)’ye göre ortalama olarak Londra’nın merkezinde 2010-2011’in ilk çeyreğinde 14 km/s olan trafik hızı 2017-2018 ilk çeyreğinde 11 km/s’e düşmüş durumda. Bir başka veriye göre 2010- 2016 yılları arasında trafik sıkışıklığı Londra’da yüzde 14, New York’ta yüzde 30, Los Angeles’te yüzde 36 artmış. Son yıllarda şehir hayatının bu ortak derdine çözüm olarak gelen elektrikli scooter gibi küçük ve teknolojik ulaşım araçları ile hayatımızda yer almaya başlayan mikro mobilite bu bağlamda geleceğin en önemli trendlerinden. Tüm dünyada hızla yaygınlaşan elektrikli scooter’ları geçtiğimiz yıl Martı isimli bir girişimin öncülüğünde İstanbul’da da görmeye başladık. Kısa süre içerisinde büyük talep gören elektrikli scooter’lar İstanbul’da özellikle gençler için iyi bir alternatif oldu. Hem trafik sıkışıklığını, hem de kirliliği azaltan, ayrıca in- sanları daha sağlıklı ve fit yapan bu çözüm ucuz ve pratik olması ile de cezbedici. Öte yandan sahip olduğu potansiyel nedeniyle mikro mobilite girişimleri geçtiğimiz yılın en fazla yatırım toplayan işleri. Öyle ki McKinsey’e göre on yıl içerisinde 300 ile 500 milyar dolar olabilecek bir pazardan bahsediyoruz.
Digital Age, Almanak sayısı yayında!
Ortak derdimiz zamanın kontrolünü ele almak
Elektirkli scooter’lar, elektrikli bisikletler gibi mikro mobilite araçları aslında yeni neslin hayata bakışını anlatan, işin bir anlamda simgesel tarafı. Mesele hayatı daha basit ve sürdürülebilir bir hale getirme ça- bası. Bunu yaparken teknolojiden kararında ve en verimli şekilde yararlanmak şart. Ulaşımda mikro mobilite olarak karşımıza çıkan bu trend teknoloji tüketiminde karşımıza dijital minimalizm olarak geliyor mesela. Son iki yıldır konuştuğumuz mikro influencer’lar, mikro segmen- tasyon gibi trendler de aslında aynı zihin yapısının ürünleri. Hepimizin ortak derdi en değerli varlığımız olan zamanın kontrolünü ele almak. Peki zamanı daha doğru ve verimli kullanmak isteyen dijital tüketici 2020 yılından neler bekliyor? Digital Age Ocak-Şubat sayısında FikriMühim ile gerçekleştirdiğimiz araştırma ile bu sorunun cevabını aradık. Bu ay ayrıca ‘Almanak’ içeriği temamıza uygun şekilde; Kullanıcı gözüyle 2019’un en iyi mobil uygulamaları, IAB Türkiye verileri ile Türkiye’de online trafiğin 2019 karnesi, Instagram’dan YouTube’a geçen yılın sosyal medya gündemi gibi başlıklarla yılın enlerini sayfalarımıza taşıdık.
Dergide bu ay neler var?
Digital Age Almanak sayımızın öne çıkan diğer başlıkları ise; trafik şampiyonları, kriptopara gündemi, siber güvenlik karnesi, dikkat çeken mobil uygulamalar ve girişim ekosistemi değerlendirmeleri.
Digital Age, dijitalde!
Digital Age, iki ayda bir Turkcell ve Dmags dergilik platformlarından ve Digital Age premium arşivinden okuyuculara ulaşmaya devam ediyor.
Digital Age Almanak sayısını Turkcell Dergilik‘ten indirmek için buraya tıklayabilirsiniz.
Yorumlar