Skip to main content

3.000 kişinin katıldığı MSU anketi, sosyal medyanın işe alımda önemli bir yer haline gelerek çoğu şirketler için en yaygın araç haline geldiği ortaya çıktı. Özellikle Facebook, LinkedIn, Google+ ve Twitter…

3.000 kişinin katıldığı MSU anketi, sosyal medyanın işe alımda önemli bir yer haline gelerek çoğu şirketler için en yaygın araç haline geldiği ortaya çıktı. Özellikle Facebook, LinkedIn, Google+ ve Twitter gibi sosyal medya siteleri, işverenlere ulaşmanın ve onlar tarafından keşfedilmeye dair yeni yöntemler ortaya koyuyor.

Jobmagic adlı sosyal işe alım platformu CEO’su Jindrich Liska, MSU anketine katılan şirketlerin yüzde 36’sının işe alımlardan sosyal medya sitelerinden faydalandıklarını belirterek, sosyal medya profillerinin CV’ler kadar önemli olduklarını belirtiyor. Bu sebeple özellikle arama motorlarında isim ve iş pozisyonu sonuçlarında listelenmek, profil bilgilerinin güncel ve doğru olması ve işverenlerin dikkatini çekecek şekilde içeriklerin yayınlanmasının önemli olduğunu söylüyor.

Şirketlerin özellikle Facebook sayfalarının kariyer ve işe alım alanlarında ön plana çıktıklarını vurgulayan Liska, açık pozisyonları ve etkinlikleri sormak için doğru adres olduğunu belirtiyor. Bunun yanı sıra, Twitter sayfalarının genel anlamda sektördeki önemli insanlar tarafından yönetildiğini ve bu platformdaki tartışma ve paylaşımlara dahil olarak, öne çıkmanın mümkün olduğunu söylüyor.

Bunun yanı sıra sosyal medyanın direkt iletişim sağladığını, işe alımı gerçekleştiren kişilere birebir ulaşmanın artık mümkün olduğunu ve şirketlerin yüzde 44’ünün tanıdık aracılığıyla işe alım gerçekleştirdiği dijital çağın yeni işe alım trendlerinden. Sosyal medya’da kişisel ağı geniş olan kişilerin, reklamı yapılmayan iş ilanlarına ulaşmasının daha kolay olduğunu belirten Liska, sosyal medya’da yer alan iş ilanlarına da dikkat etmek gerektiğini ekliyor.

Haber kaynak: mashable.com