REKLAM & PAZARLAMA

DigitalAge | 05.04.2019 - 16:28

Dijital reklamcılıkta yepyeni bir mecra: Yandex Navigasyon

Yandex Navigasyon, yepyeni bir mecra olarak hiperlokal pazarlama olanaklarıyla markalar için konum odaklı reklam modelleri sunuyor.

Düzenli olarak kullanıcı beklentilerine göre geliştirmeler yapmaya devam eden Yandex Navigasyon, anlık olarak sağladığı trafik verisiyle navigasyonu birleştiren yepyeni bir reklam mecrası olarak tanınıyor. Pratik kullanımı ve modern ara yüzünün yanı sıra çevrimdışı navigasyon, hız limiti bilgileri ve nöbetçi eczane gibi farklı özellik ve olanaklarıyla da öne çıkan Yandex Navigasyon trafik dışında başka problemlere de çözüm sağlamayı başarıyor.
Yandex Navigasyon’un, Digital Age – Mobil Pazarlama Birliği (MMA) Türkiye iş birliğiyle bu yıl 10’uncusu gerçekleştirilen ‘Yılın Dikkat Çeken Uygulamaları’ anketinde “Trafik-Yol” kategorisinde yüzde 58,7 oranla ilk sırada olduğunu biliyor muydunuz?

Dijital Billboard: Yeni bir reklam alışkanlığı
Yandex Navigasyon, yepyeni bir mecra olarak hiperlokal pazarlama olanaklarıyla markalar için konum odaklı reklam modelleri sunuyor. Farklı sektörden pek çok markanın belirlenen hedef kitlelerine doğru ve doğal bir şekilde ulaşmalarını sağlayan yeni reklam modelleri arasında Dijital Billboard öne çıkmayı başarıyor.
Bu zamana kadar farklı sektörlerden Coca-Cola, Mercedes-Benz, KIA, BMW, Avis, Hopi ve Decathlon gibi 45’in üzerinde marka konum bazlı iletişim odağını ön planda tutan Yandex Navigasyon reklam modellerini kullanarak doğal ve yüksek etkileşimli sonuçlar elde etti.

Dijital Billboard’lar nasıl çalışır?
Dijital Billboard reklam modeli günlük hayatımızda yolda giderken karşımıza çıkan açık hava panolarının dijital dünyaya uyarlanmış halidir. Reklam sektörüne bambaşka bir boyut kazandıran bu model harita üzerinde istenilen bölgeye yerleştirilir. Hazırlanan hiperlokal iletişim kurgusu kapsamında Yandex Navigasyon üzerinden gitmek istediği yere rota oluşturan kullanıcılar rota üzerinde ilerlerken bu billboard’ları görmektedir.
Sürücüleri yolda yakalayan bu reklam modelinde reklamveren, markası veya ürünleri hakkında bilinirliği artırmayı hedefleyebilir. Bunun yanı sıra her türlü proje ve kampanyalarını Dijital Billboard reklam modeli ile tanıtabilir.
Dijital Billboard üzerinde ayrıca “Ara” ve “Hemen Bul” butonu eklenebilmektedir. “Ara” butonuyla kullanıcılar markayla iletişime geçebilir ya da “Hemen Bul” butonu ile bulundukları konuma yakın olan ilgili markanın mağazalarını görüntüleyebilir ve rota oluşturabilir. Bu butonlar reklam ile direkt olarak etkileşime geçilmesini sağlamaktadır.

Siz de bir reklamveren olarak fiziksel bir mağaza ya da konuma ihtiyaç duymadan Yandex Navigasyon’da hiper lokal bir iletişim kurgulayarak kullanıcıları yolda yakalayabilirsiniz.