Skip to main content

Yandex Ads Ecomm+ Ürün ve Gelişim Direktörü Elmira Agzamova, reklam teknolojisi sektörünü yeniden tanımlayacak önemli trendleri anlatıyor.

Dijital reklam sektörünü yeni trendlerle dolu bir dönem bekliyor. Teknoloji devi Google’ın üçüncü parti çerezlerini aşamalı olarak kaldırmaya başlaması, Meta’nın ayrıntılı hedefleme özelliklerini kaldırması ve yapay zekânın ışık hızında gelişmeye devam etmesi aslında bu değişimin ilk habercileriydi. Reklam teknolojisi sektörünü yeniden tanımlayacak önemli trendleri Yandex Ads Ecomm+ Ürün ve Gelişim Direktörü Elmira Agzamova anlatıyor.

  1. DSP’ler (talep tarafı platformu) sil baştan:

Safari, Mozilla Firefox ve Apple iOS’un hayatımıza girmesinden bu yana üçüncü parti çerezlerinin reddedilmesi yeni bir durum değil. Ancak bu düşüş, özellikle Google’ın Chrome’daki üçüncü taraf çerezlerini resmi olarak küçültmeye başlamasından bu yana hızlanıyor. Pek çok kişi “çerezsiz” geleceğin reklam teknolojisi sektörü için ciddi bir tehdit oluşturduğunu düşünüyor ancak bu aynı zamanda büyük bir fırsat olabilir. Bir düşünün, birdenbire her DSP aynı başlangıç ​​çizgisine dönüyor ve yarışı yeniden koşmak zorunda kalıyor. Sizce kim kazanacak?

Çerezsiz dünyada DSP’lerin (Demand Side Platform – Talep Tarafı Platformu) kazanabilmesi için iki sorunu çözmeleri gerekiyor. Birincisi temel teknolojiler: Birinci parti verilerini toplama, birleştirilmiş kimlikler (Unified ID) ve Google Privacy Sandbox (özel korumalı alan)’ın benimsenmesi. İkincisi ve daha önemlisiyse, çerez verilerine dayanmadan hassas hedeflemeye olanak tanıyan güçlü makine öğrenimi (ML) sistemlerine sahip olmaları gerekliliği.

Yandex’in işletmelerin “çerezsiz strateji”sini en üst düzeye çıkaracak bir çözümü bulunuyor. Yandex Metrica’nın Gelişmiş Eşleştirme Aracı, işletmelerin dönüşümlerle ilgili veri toplamasını sağlıyor. Bu, reklam kampanyalarının etkinliğinin artmasına ve tarayıcıları üçüncü parti çerezlerini sınırlasa bile kullanıcı davranışları hakkında daha fazla bilgi edinilmesine yardımcı oluyor.

  1. İçeriğe bağlı hedeflemenin rönesansı

Gizliliğin ön planda olduğu bağlamsal hedefleme, bu sene rönesans yaşayacak. Bir sayfanın içeriğiyle alakalarına göre hangi reklamların gösterileceğini seçmeye yönelik bu bilindik stratejide bir artış olacağını öngörüyoruz. İçeriksel reklamcılık böylece kişisel kullanıcı verilerine dayanmadan reklamın alaka düzeyini artıracak. Reklamcılığın temellerine bu dönüş, daha çok değil, daha akıllıca çalışmakla ilgili olacak.

Bağlam, sonuçları çeşitli bağlam sinyallerine göre uyarlayan modern arama motorlarında da esastır. Böylece, arama motorlarına sahip olan ve dolayısıyla küresel internet kullanımını günlük olarak izleyebilen şirketler, içeriğe dayalı hedefleme oyununda otomatik olarak bir adım öne çıkacak.

  1. Akıllı yapay zekâ, yapay zekâ araştırması anlamına gelecek

AdTech’te yapay zekâ kullanımı hızla artıyor ve reklam öğeleri oluşturmak için kullanılan YandexART gibi üretken yapay zekâ araçları her geçen gün gelişiyor. Tüm reklam platformları üretken yapay zekânın (GenAI), gerçek zamanlı teklif vermede kullanılamayacak kadar pahalı olması sorunuyla karşı karşıya. Şimdilik oyunun adı “GenAI ile denemeler” ve araştırmaya yatırım yapan şirketler ileride bunun faydalarını görecek.

Yandex olarak araştırmanın ötesinde, yapay zekâ ve makine öğreniminden yalnızca işletmeler ve kullanıcılar için somut değer katacak şekilde yararlanmaya kararlıyız. Örneğin tahmine dayalı LTV (yaşam boyu değer) modelimiz, uygulama kullanıcılarının gelecekteki davranışlarını ve zaman içinde ne kadar değerli olabileceklerini tahmin etmenize olanak tanıyan bir makine öğrenimi (ML) modeli.

Yandex Ads Ecomm+ kampanyalarında da makine öğrenimi algoritmalarımızı, ilk tıklamaları ve dönüşümleri bekleyecek şekilde değil, mevcut verilere dayanarak gelecekteki dönüşümleri anında ve doğru bir şekilde tahmin edecek şekilde eğittik.

  1. Sonuç garantili platformlar liderliği ele geçiriyor
    Yandex Ads Ecomm+ Ürün ve Gelişim Direktörü Elmira Agzamova

    Yandex Ads Ecomm+ Ürün ve Gelişim Direktörü Elmira Agzamova

Yüksek küresel enflasyon, reklam açık artırma fiyatlarının da artmasına neden oluyor ve gelen her satın alma işlemi giderek daha az marj bırakıyor. Bu da reklam verenlerin zaten sınırlı olan reklam bütçelerinin israf olması konusunda daha fazla endişelenmelerine sebep oluyor. Bu ortamda sonuçları garanti edebilen platformlar daha hızlı büyüyecek.

İşlem Başına Maliyet (CPA) ve Reklam Harcamalarından Elde Edilen Gelir (ROAS) tabanlı stratejiler harika olmakla birlikte riskleri bulunuyor. Yine de bu stratejilerden herhangi birini sonuç başına ödeme ücret yapısıyla desteklediğinizde, reklam bütçenizin boşa harcanmayacağından emin olabilirsiniz. 2024’teki sıkı bütçelerin “sonuç garantili” DSP’lere yöneleceğini tahmin ediyoruz.

E-ticaret sektöründeyseniz ve sonuç başına ödeme reklam kampanyaları yapmak istiyorsanız Ecomm+ kampanyalarımızı deneyebilirsiniz. CPA veya ROAS için optimize edilmiş performans banner kampanyalarımız yalnızca dönüşüm elde ettiğinizde ücret alır, böylece işinizi risksiz bir şekilde büyütmenize yardımcı olur.

  1. Yeni lüks: İnsan dokunuşu

2023’te B2B şirketlerinin yüzde 58’i müşteri hizmetleri için yapay zekâ sohbet robotları kullandı. Fakat biz yapay zekâ, müşteriye iletişimi rollerini üstlenmeye devam ettikçe, kişiselleştirme ve gerçek insan müşteri hizmetlerine olan talebin artacağını tahmin ediyoruz.

Halkla ilişkiler kabuslarına neden olan yoldan çıkmış chatbot’lar olmadan bile, ihtiyaç duyduğunuzda insan empatisinin ve ürün bilgisinin üzerine çıkmak hiç kolay değil. Yapay zekânın teknik konularla ilgilenmesiyle, telefonun, e-postanın veya LinkedIn postunun diğer ucundaki insanlarla gerçek bağlantılar kurmak için daha yaratıcı ve empatik yollar bulacak kadar özgürleşeceğimizi umalım.

  1. Perakende mecrası devrimi

Perakende mecraları yükselişte ve bu yıl da bazı kişiler bunu arama ve sosyal medyadan sonra üçüncü devrim olarak adlandırıyor. Perakendecilerin çevrimiçi pazaryerlerinde reklam alanı sunduğu bu trend, reklamverenleri tüketicilerle satın alma noktasında buluşturuyor.

Geçen yıl kullanıcıların yüzde 64’ü perakende sitelerinde ürün araması yaptı. Reklamverenlerin de kararlarında bu gerçekliği dikkate aldığını görüyoruz. Aslında küresel perakende mecralarındaki reklam harcamalarının 2024 yılı sonuna kadar 136 milyar ABD dolarına ulaşacağı tahmin ediliyor. Bu yıl gelişmekte olan pazarlara dikkat etmekte fayda var. Piyasaya daha fazla reklam veren bütçesi dahil oldukça Temu ve Shein gibi yeni rakiplerle karşılaşmamız muhtemel.

Sonuç

Özetlemek gerekirse 2024’ün bu ilk aylarını geride bırakırken, reklam teknolojisi sektörü bir dönüşümün, daha doğrusu birden fazla dönüşümün eşiğinde bulunurken reklamverenlerin kararlarında bu 6 önemli trendi göz önünde bulundurmalarını öneriyoruz:

  1. Üçüncü parti çerezlerinden birinci taraf verilerine geçiş
  2. İçeriğe dayalı hedeflemenin geri dönüşü
  3. Reklam oluşturma ve hedeflemede yapay zekâ ve makine öğreniminin amansız yükselişi
  4. Müşteri hizmetlerinde insan dokunuşunun artan değeri
  5. Perakende mecralarının büyümesi
  6. Sonuç garantili reklam platformlarına odak

Bu trendler, gizlilik konusunda daha bilinçli ve etkili reklam stratejilerine doğru bir paradigma değişiminin sinyalini veriyor. Bu değişikliklere uyum sağlayan reklamverenler bu yıl yalnızca daha fazla kazanmakla kalmayacak, aynı zamanda hedef kitleleriyle daha kalıcı bağlantılar kuracak. AdTech’in geleceği dinamik ve zorludur, ama gelişmeye hazır olanlar için de büyüme fırsatlarıyla dolu!