2013’te küresel online müzik servislerinin ülkemize gelişiyle hareketlenen dijital müzik piyasası büyümesini sürdüreceğe benziyor. Peki, dünyada dijital müzik nasıl tüketiliyor?
Dijital müziğin başlangıçta dosya paylaşımına dayandığını söylemek mümkün. Bunun ilk örneği 1999 yılında Sean Parker ile Shawn ve John Fanning tarafından kurulan Napster idi. Servis o kadar popüler hale geldi ki, kısa sürede 80 milyonu geçen kullanıcıya ulaştı. Ağırlıklı olarak gençlerin Napster’ı kullandığı ortaya çıkınca ABD’deki birçok üniversite uygulamayı engelledi. Bunun ardından ABD Kayıt Endüstrisi Birliği (RIAA) inisiyatif alarak Napster’ın kapatılması için mahkemeye başvurdu ve uzun bir hukukî mücadelenin ardından Napster 2001 yılında kapatıldı. Bunu takiben dijital medya firması Roxio, 5,3 milyon dolar sermaye koyarak Napster markası ve teknoloji portföyünü satın aldı ve firma bu şekilde yoluna devam etti.
%64
Günümüzde gençlerin yüzde 64’ü YouTube’dan müzik dinliyor
%56
Gençlerin yüzde 56’sı müziği radyodan dinliyor
%53
Gençlerin yüzde 53’ü müziği iTunes’dan dinliyor
%50
Gençlerin yüzde 50’si müziği CD’den tüketiyor
13 milyar
Pandora’da 2012’de 13 milyar saatlik müzik yayını yapıldı
18 milyon
Rdio’nun koleksiyonunda 18 milyon şarkı bulunuyor
13
Akıllı telefon kullanıcıları günde ortalama 13kez cihazlarının müzik oynatıcılarını kullanıyor
%64
Satılan kulakların yüzde 64’ünün fiyatları 100 doların üzerinde seyrediyor
79 milyon
Dünyada 2012 yılında 79 milyon kulaklık satıldı
24 milyon
Spotify’ın 24 milyondan fazla aktif kullanıcısı bulunuyor
25 milyon
Sirius XM, 25 milyondn fazla kullanıcısı olduğunu açıkladı
‘Dijital müziği nasıl tüketiyoruz?’, Digital Age Şubat 2014 sayısında infografik bölümünde yer alıyor.
Yorumlar