E-ticarette dönüşüm optimizasyonu
Geleneksel bakış açısı ile e-ticaret, internet üzerinden sipariş verdiğiniz bir ürün veya hizmetin ayağınıza kadar gelmesidir. Ürün ve hizmete sırasıyla örnek olarak kedi maması almak veya anlaştığınız birinin sizin için logo tasarlaması verilebilir. Yine de e-ticaret yalnızca bunlardan ibaret değildir. Konumuz bu olmadığı için şimdilik sadece bu tanım üzerinde e-ticarette dönüşüm optimizasyonunun ne olduğunu açıklamaya başlayabiliriz.
E-ticaret işletmelerinin genel amaçlarına uzanan yolda, kullanıcılar istedikleri bir şeyi satın alabilmek için birçok noktadan geçer. Bir işletmeci olarak bu süreç boyunca en önemli nokta ise, kullanıcıyı sitenize çekmek için yaptıklarınızın, kullanıcı hedeflediğiniz amaç doğrultusunda sitenize geldiğinde bu emeklerinizin boşa gitmemesidir. Emeklerin boşa gitmemesi yani satışın gerçekleşebilmesi için e-ticaret sitesi üzerinde yapılacak herbir ufak düzenleme e-ticaret dönüşüm optimizasyonu olarak tanımlanabilir.
Hızlıca ufak bir örnekle açıklayalım ve akabinde detaylarına inelim. Kısırlaştırılmış kediler için özel olarak üretilen “sterilize kedi maması” almak isteyen bir kullanıcının kedi maması satışı yapan bir siteye girdiğinde ve ürünü alışveriş sepetine eklediğinde, ona hâlâ bir çok şey göstererek dikkatini dağıtmak satışın gerçekleşmesine engel olabilir. Sepet ekranında yer alan bu fazlalıkların azaltılması dönüşüm oranınıza etki edecektir. Böylece e-ticaret sitenizde bir dönüşüm optimizasyonu gerçekleştirmiş oluruz. Bu ufak örnek aynı zamanda mikro dönüşüm olarak adlandırılır.
Yorumlar