Skip to main content

Dönüşüm optimizasyonunun ne anlama geldiğini ve hangi amaca hizmet ettiğini anlatmaya bir soruyla başlayalım. Evinizdeki su tesisatı arızalandığında evinizi satıp başka bir ev alır mısınız?

Diyelim ki, bir e-ticaret siteniz ya da bir uygulamanız var ve işler tam da istediğiniz gibi gitmiyor. Kullanıcılarınız internet sitenizde ürünler arıyor, kategoriler arasında geziniyor, yorumları okuyor, satın alma seçeneklerini gözden geçiriyor; her şeyi yapıyorlar fakat kullanıcılarınızın bir bölümü ilgilendikleri ürünü alışveriş sepetine eklemiyor. Ya da bir abonelik formunuz var fakat formu yeterince çok kişi doldurmuyor ve abone kitlenizi artırmakta güçlük çekiyorsunuz. Ya da tespit ettiğiniz hiçbir problem yok, fakat dönüşüm oranınız aslında daha da artırılabilir ve ne yazık ki siz bu potansiyelden haberdar bile değilsiniz. Bu tarz problemleri, dijital varlıklar üzerinden hizmet sağlayan bütün marka ve girişimler yaşıyor. Peki, bu problemleri nasıl çözecek, hedeflediğimiz rakamlara nasıl ulaşacağız?

Başlangıçta sorduğumuz soruda değindiğimiz gibi, bazı küçük problemler size büyük kayıplar yaşatıyor ve bu nedenle size devasa problemler gibi görünüyor olabilir. Tam tersine, devasa problemlerin etkileri dikkatinizi çekmeyecek kadar küçük de olabilir. Bu problemleri çözmenin yolu her şeyi sil baştan yenilemek mi? Peki ya o “yeni arabiriminizin” sorunsuz olduğundan nasıl emin olabilirsiniz? Belki de her şeyi yenilerken, olumlu bileşenleri de ortadan kaldırdınız. Hepsinden önemlisi, bu kadar büyük bir yatırım yapmak, akıllıca mı?

Dönüşüm optimizasyonunda eski dönem-yeni dönem farkı

Eskiden sorgusuz sualsiz, internet sitelerimizi baştan aşağı yeniler ya da bu konuda profesyonellerden hizmet alırdık. O zamanlarda, yukarıda tanımlamaya çalıştığımız küçük müdahaleler yapılamıyor muydu? Elbette yapılabiliyordu. Eski ile yeni, dün ile bugün arasındaki temel fark, o söylemesi kolay, gerçekleştirmesi zor ve pahalı “Sıfırdan yapalım” cümlesini aynı frekansta ve kolaylıkta telaffuz etmeyişimizdir.

Günümüzde bütün teknolojiler zamanı ve enerjiyi verimli kullanmamızı sağlamayı amaçlıyor. Öyleyse dijital varlıklarımızın performansını da temele kadar inip, sıfırdan yapılandırarak değil de verimliliği ön planda tutarak iyileştirebiliriz, öyle değil mi?

Her şeyi yıkıp baştan yapmanın güncel ve akılcı alternatifi olan “dönüşüm optimizasyonu” metodolojisini derinlemesine inceledik.

Devamı için sayfa numaralarını kullanabilirsiniz.

Sayfalar: 1 2 3 4