Uzun yıllar “dijital ayak izlerimiz” diye yazıp çizdiğimiz, dijitalde hemen her platformda hoyratça paylaştığımız “kişisel verilerimiz” zaman içerisinde öylesine kıymetli bir hale geldi ki, koca markaların pazarlama ve hatta ülkelerin seçim stratejilerin bir numaralı silahı olup çıktı. Göz ucuyla bile okumadan onayladığımız sözleşmelerle kamu malına dönen kişisel verilimizin zamanla uzman ellerde nasıl korkunç bir silaha dönüştüğünü gördüğümüzde ise biraz iş işten geçmişti açıkçası. Zira dijitalde bıraktığımız izler artık onlarca farklı hizmette kopyaları arşivlenmiş ve her aramada karşınıza çıkan silinmesi pek de mümkün olmayan “dijital dövmelerimiz”e dönüşmüş durumda. Açıkçası tüketici güle oynaya yaptırdığı bu dijital dövmelerinin yansıması olarak kendisini her yerde gölge gibi takip eden hedefli reklamdan da online düzendeki farklı hak mağduriyetlerin de bezmiş durumda. Peki, bu düzen nereye kadar böyle gidecek? Pek yakında işin içine bir koruma kalkanı olarak giren Kişisel Verileri Koruma Kanunu (KVKK) tüketiciyi amiyane tabirle dayak yemekten kurtarabilecek mi? Bu ay KVKK’nın yansımalarından yola çıktık, kişisel veriler ve dijital çağda güven meselelerini masaya yatırdık.
Digital Age Mayıs sayısı çıktı!
Digital Age Summit 8 Mayıs’ta
İş Bankası’nın ana sponsorluğunda 8 Mayıs’ta 12.’sini gerçekleştireceğimiz blok zinciri ve yapay zekâ gibi yeni teknolojilerin kullanım alanlarından, yeni iş ve işbirliği modellerine birçok konunun ele alınacağı Digital Age Summit’in bu yılki teması da “güven”. Ana konferansın yanı sıra bir dizi yan etkinlik ve buluşma da düzenlenecek etkinlikte, Nassim Nicholas Taleb, Jon Stephenson von Tetzchner, Tamara McCleary, Jens Binder ve Vlad Trifa gibi dünyaca ünlü isimler yer alacak. Etkinliğimizle ilgili diğer tüm detayları dergiyle birlikte gelen Digital Age Summit 2018 ekinde bulabilirsiniz.
Yorumlar