Skip to main content

Bu yıl onuncusu gerçekleştirilen Digital Age Summit’in birbirinden değerli konuşmacılarının gelecek 10 yıla dair kehanetleri Digital Age Haziran sayısında…

Geçen ay hem bizim için hem de Türkiye dijital ekosistemi için büyük önem taşıyan Digital Age Summit etkinliklerinin 10.’sunu sektörle buluşturduk. Uzun yıllardır marka, ajans, medya fark etmeksizin dijitalin bir şekilde içinde olanlar çok iyi bilirler ki, Digital Age Summit etkinlikleri sektör için ayrı bir değerdir. Bizler Digital Age Summit sahnesinde geride bıraktığımız 10 yıllık süre zarfında onlarca önemli konuşmacıyla birlikte hayatımızı derinden etkileyen yüzlerce önemli içeriğe ev sahipliği yaptık. Dijitalin zirvesinde geride bıraktığımız 10 yılda; 360 derece dijital pazarlama, dijital yakınsama, yeni dünya düzeninde şeffaflık, dijital etkileşim, dijital yaratıcılık gibi birçok konuyu masaya yatırdık ve sizlerin de katkılarıyla sektöre yön vermeye çalıştık.

10 yılı devirdiğimiz bu yılki zirvemizde ise sizlerle, geride bıraktığımız 10 yıldan yola çıkarak geleceğe dair hayatımızı değiştirecek fikirleri konuşmak ve tartışmak istedik. Digital Age Summit 2016’da bu yıl; “Next 10” ana teması altında Marketing&Business Technologies, Media&Content, Data&New Business ve Smart Cities&Life alt başlıklarında birbirinden önemli isimler hepimize gelecek 10 yılı sorgulatacak sunumları gerçekleştirildiler. Bu yıl konuşmacılarımız ve katılımcılarımızla birlikte gelecek 10 yıl için birtakım öngörüleri ya da daha doğru ifade ile geleceğe dair dijital kehanetleri ortaya koyduk.  Etkinlikte iki gün boyunca konuşulan konuların pazarlamadan akıllı şehirlere kadar geniş bir yelpazede olması kehanetlerin kapsamını genişlettiği gibi günlük hayatımıza da birçok alanda dokundu.

Digital Age Haziran sayısı çıktı!

Zirvede öne çıkan kehanetler

Etkinlik boyunca en çok konuşulan ve katılımcılarda karşılık bulan kehanet Serdar Kuzuloğlu’nun, “Önümüzdeki 10 yıl içerisinde markaların sonu gelecek. Markaların değil ürünlerin çağı geliyor” öngörüsüydü. Pazarlama dünyasındaki değişimi gösteren bir diğer kehanet ise Digital Age / MediaCat Genel Yayın Yönetmeni Pelin Özkan’dan geldi. Özkan gelecek 10 yıl için şunları şöyledi: “Reklam ajansları teknoloji şirketlerine, teknoloji şirketleri reklam ajanslarına dönüşecek.” Zirvenin en çok konuşulan oturumunda Fuat Keyman kehanetini açıklarken, “Erdemli kentler giderek artacak ve teknolojinin de etkisiyle demokratik şehirler oluşacak.” dedi. Gelecek 10 yıl için katılımcılar tarafından olması mümkün denilen teknolojik kehanetlerden birinin sahibi Havas Media Group Global Strateji Başkanı Rori DuBoff ise “Gelecekte aygıtlar ortadan kalkacak. Hepimiz teknoloji olacağız, her şey bize gömülü olacak” dedi.

Dijital asla BT’den ibaret değil

Biz de Haziran sayımızda Digital Age Summit’in 10. yılına özel bu yılki etkinliğimizin birbirinden değerli konuşmacılarının gelecek 10 yıla dair kehanetlerini bir araya getirdiğimiz kapak hazırladık ve dijitalin yakın geleceğini bugüne taşımaya çalıştık. Bunu yapmaya çalışırken ilham aldığımız geride bıraktığımız 10 yılın bize özetle öğrettiği en önemli değer aslında Pelin Özkan’ın açılış konuşmasında kullandığı cümleler arasında saklı idi: “Dijital asla BT’den ibaret değil. Bu alanda başarılı olmak için iletişim, pazarlama ve yaratıcılık kaslarının çok iyi çalışması ve harmoni içinde olması lazım.” Bu vesile ile sadece bu yılda değil geride kalan 10 yıl boyunca bu yolda bizimle birlikte yürüyen  tüm iş ortaklarımıza ve katılımcılarımıza teşekkürü borç biliriz.

Bu ayın öne çıkan diğer başlıkları ise şöyle;

Digital Age Summit 2016 dışında bu ay dergide yine birçok önemli dosya ve söyleşiler sizi bekliyor olacak. Türkiye’de Dijital Değişime CEO Bakışı araştırmasının tüm detayları, KOBİ’lerin çözüm ortağı markalar, teknoloji bağımlığı ve fenomen dizi Game of Thrones hakkında her şey bu ay Digital Age’de olacak.