Fintek hizmetleri ile ön plana çıkan dijital taşımacılık platformu Diginak, 2024 yol haritasını düzenlediği bir basın toplantısında açıkladı. Toplantıda fintek pazarının globalde 150 milyar doların üzerinde bir hacme ulaştığının ve 2027’ye kadar yüzde 13’lük bir büyüme öngörüldüğünün altı çizilirken; bir fintek ve lojistik (freight tech) şirketi olarak hizmet veren Diginak’ın odağında sürdürülebilirlik, yeşil lojistik ve yapay zekânın olduğu belirtildi.
“2024 yılında dijital nakliye platformumuza yapay zekâ alanında yatırım yapmaya devam edeceğiz. Teknoloji alanında yenilikler ve iklim dostu düzenlemelerle lojistiğin daha da sofistike bir hal alacağını düşünüyoruz” diyen Diginak CEO’su Oğuzhan Karaca, 2024’te sürdürülebilirlik raporlaması yapan şirketlerin çözüm ortağı olmayı ve Türkiye başta olmak üzere Ortadoğu ve Asya’da lojistik teknolojisi odaklı bir lider fintek şirketi olmayı hedeflediklerini vurguladı.
Dijital nakliye platform pazarı büyüyor
Dünya Ekonomik Forumu’nun global kamyon pazarının yüzde 15’inin 2025 yılına kadar dijital nakliye platformlarına geçiş yapacağını öngördüğü bilgisine de yer verilen açıklamada, sektörün daha akıllı, daha verimli ve daha sürdürülebilir projelere yönelme trendi de yer buldu. Karaca, önümüzdeki yıl için, “2024 yılında; akıllı ve otomatize depolama sistemleri, blokzinciri tabanlı tedarik zinciri izleme alanında yeni yatırımlar yapılacağını öngörüyoruz. Çevre dostu ve sürdürülebilir lojistik çözümleri ise daha çok öne çıkacak. Sürdürülebilirliği artırma, karbon ayak izi azaltma stratejileri, elektrikli araçlar ve enerji verimliliği, dijital lojistik çözümlerinin temelini oluşturacak” şeklinde konuştu. E-ticaretin bu yatırımlara paralel olarak büyüdüğünün de altını çizdi.
Diginak’ın son 3 yılda 25 katın üzerinde birleşik büyüme kaydettiği bilgisi verilen açıklamada Karaca, “2024 yılında da 5 kat daha büyüme ile toplam 500 milyon TL ciro hedefimiz bulunuyor” diye konuştu.
Lojistik sektörü ilgiyi ve desteği hak ediyor
Türkiye’de toplam 1 milyon adet TIR, kamyon, kamyonet, panelvan vb. ticari aracın bulunduğunu, bu araçların yaklaşık 450 bininin her gün nakliye faaliyetlerini sürdürmek için yola çıktığını belirten Karaca, iç pazarda günlük navlun ödemesinin yaklaşık 170 milyon doları bulduğunun, karayolu taşımacılıkta yıllık navlun cirosunun 40 milyar dolar hacme ulaştığının altını çizdi. Karaca ayrıca, “Türkiye’de irili ufaklı 8 bin adet lojistik firması var. Bu şirketler, ülkemizdeki taşımacılık ihtiyacının ancak yüzde 20’sini karşılayabiliyor. Pazarın geriye kalan yüzde 80’ini ise bireysel nakliyeci karşılıyor. Kamyoncu, yani bireysel nakliyeci; hem kamyonun sahibi hem de sürücüsü demek. Türkiye’nin yükünü onlar taşıyor” dedi.
Sektörün tüm oyuncularını bir araya getiren platform
“Sektördeki rakiplerimizin aksine yük sahibi ile taşıyanı buluşturmak (Match Making) gibi bir amacımız hiçbir zaman olmadı. Bizim düşüncemize göre süreç; taraflar birbirini bulduktan sonra başlıyor, dijital enstrümanlara asıl o zaman ihtiyaç oluşuyor” diyen Karaca, Diginak’ın müşteri, forwarder, acente, lojistik firması, kamyoncu, aracı; sektörün tüm paydaşlarını bir araya getirdiklerini belirtiyor.
in4startups’tan değerli ödül
Oğuzhan Karaca, Diginak.com’un, in4startups tarafından her yıl yerli ve yabancı yatırımcıların yatırım yapacakları girişimleri bulmalarına destek olmak amacıyla düzenlenen “Gelecek Vadeden Girişimler” Yarışması’nda bu sene fintech girişimi kategorisinin birincisi olarak ödül almaya hak kazandığını da sözlerine ekledi.
Toplumsal cinsiyet eşitliği için “Geleceğe Çift Kanat ile Uçalım”
Diginak tarafından “Lojistik işi kadınlara göre değildir” anlayışını tersine çevirmek için hayata geçirilen “Geleceğe Çift Kanat ile Uçalım” projesi, sektöre nitelikli kadın lojistikçiler kazandırmayı hedefliyor. Proje, EYT’li genç emekli kadınlara yeni bir kariyer fırsatı sunuyor.
Karaca, Pro-Forwarder eğitim programını tamamlayan kadınların Diginak acentesi olarak forwarder, nakliye komisyoncusu olarak çalışmaya başlayabildiklerini, bu eğitimin yurtiçi karayolu taşımacılık alanında başarılı bir forwarder olmak isteyen kadınlar için bir fırsat olduğunu belirtiyor. Karaca, programı ayrıca, “Lojistik firmalarında satış ve/veya araç tedarik departmanlarında çalışan ve kendi işini kurmak isteyen profesyoneller için tasarlanmış olan eğitim programımız özellikle EYT düzenlemesi ile mevcut işlerinden ayrılmış ve evden çalışmak isteyen kadınlar için de çok ideal bir fırsattır” şeklinde tanımlıyor.
Ücretsiz online eğitim
Ücretsiz ve online eğitimleri tamamladıktan ve forwarder, nakliye komisyoncusu olabilmek için gerekli H1/2 Yetki Belgesi alındıktan sonra Diginak acentesi olarak çalışmaya başlanabileceğini belirten Karaca, projenin ilk fazında 100, ikinci fazında ise 1000 kadına ulaşmayı hedeflediklerini de sözlerine ekliyor.
Yorumlar