Skip to main content

AdColony’nin “Covid-19 Döneminde Değişen Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları Araştırması” salgın döneminde kullanıcıların değişen beklentilerini ortaya koyuyor.

Covid-19 sürecinde tüm dünya daha önce alışık olmadığımız bir düzende yaşamaya ayak uydurmaya çalışırken, kişisel olarak her tercihimiz ve alışkanlığımız yeniden şekillenmeye devam ediyor. Özellikle sosyalleşmenin askıya alındığı bu dönemde, kullanıcıların sosyal medya kanallarından beklentisi sosyalleşmekten daha çok doğru bilgi almak yönünde değişiyor. Her anımızı, iyisiyle kötüsüyle sosyal medya kanallarında yaşadığımız, haber kaynağımız olarak kullandığımız sosyal medya Covid-19 ile önemini daha da arttırmış olsa dahi, güvenilir bilgilere ulaşmak için ise doğru sosyal medya araçları kullanıcıların en çok önem verdiği nokta olmaya devam ediyor.

AdColony, Türkiye’de 14-65 yaş arasındaki katılımcılarla gerçekleştirdiği “Covid-19 Döneminde Değişen Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları Araştırması” salgın sebebiyle kullanıcıların değişen beklentilerini ortaya koyuyor.

Araştırmaya göre Türkiye’de izolasyonun başlamasıyla kullanıcıların yüzde 61’i sosyal medya kanallarında daha fazla vakit geçiriyor. Kullanıcıların yüzde 51’i sosyal medyayı güncel bilgilerden haberdar olmak için kullandıklarını belirtiyorlar. Markaların mesajlarını ve kampanyalarını dijitale hiç olmadığı kadar yoğunlaştırdığı bu dönemde, katılımcıların reklamlar özelinde en güvenilir buldukları sosyal medya kanalı yüzde 51 ile LinkedIn oluyor.

Katılımcıların yüzde 37’si gün içinde en az 30 dakika Linkedın’de geçirdiğini belirtirken, yüzde 30’u gün içinde LinkedIn’de yarım saatten daha fazla vakit geçiriyor.

AdColony EMEA&LATAM Genel Müdürü Volkan Biçer bu dönem değişen sosyal medya kullanım alışkanlıklarını yorumluyor. “ İçinde bulunduğumuz süreçte LinkedIn ülkemizdeki kullanıcılar için daha da önem kazandı. Hem güvenilir bilgiye ulaşmak hem de evden çalıştığımız bu dönemde çalıştıkları sektöre dair haberleri daha yakından takip edebilmek herkes için çok önemli bir hale geldi. Yaptığımız araştırmaya göre katılımcıların yüzde 57’si bir hafta içerisinde LinkedIn’de mutlaka 1 ila 3 arası post paylaşımı yapıyor.”