Uncategorized

DigitalAge | 17.04.2020 - 14:54

Coronavirus döneminde oyun satışları yüzde 35 arttı

Türkiye’de milyonlarca oyuncuya erişen Oyunfor.com verilerine göre oyun satışları Ocak ve Şubat aylarına göre yüzde 35 artarken, tüm alışverişlerin yüzde 25’i kadınlar tarafından gerçekleştirildi.

Oyunfor.com, Mart ayında en çok harcama yapılan oyunlar ve oyun alışverişleriyle ilgili bilgileri paylaştı. Türkiye’de oyun severler Mart ayında en çok mobil oyunlara ilgi gösterdi. Açıklanan verilere göre kadınların yüzde 65’i, erkeklerin ise yüzde 45’i mobil oyunlarla ilgili satın alma gerçekleştirdi. PC oyunları pastadan kadınlarda yüzde 30, erkeklerde yüzde 35 pay alırken, konsol oyunları kadınlarda yüzde 5, erkeklerde ise yüzde 20 orana ulaştı.

Mart ayında en çok harcama yapılan oyunlar

Oyunfor.com verilerine göre 2020 yılının Mart ayında Türkiye’de oyun severlerin en çok alışveriş yaptığı oyunlar aşağıdaki şekilde listeleniyor.

1. PUBG Mobile

2. League of Legends

3. Game of Thrones

4. Lords Mobile

5. Call of Duty (Mobile)

Toplam oyun harcamasının yüzde 25’ini kadınlar yaptı

Özellikle kadınların daha fazla oyun harcaması yaptığını belirten Dumanoğlu, önceki dönemde toplam alışverişin yüzde 10’unu yapan kadınların, Mart ayında toplamın yüzde 25’ini gerçekleştirdiğini söyledi. Dumanoğlu, PUBG Mobile ve Lords Mobile oyunlarının artan popülerliğini hem PC’de düşük özellikli sistemlerde çalışabilmesi ve mobil sürümlerinin olması hem de internet üzerinden çok oyunculu oynanabilmesinin evde kalanlar için olumlu bir sosyal etki yaratmasına bağladı.

40 yaş üstü, Games of Thrones’un oyununu daha çok sevdi

Son senelere damgasını vuran Game of Thrones dizisinin oyunu da son dönemde giderek daha fazla ilgi çekiyor. Tarayıcı üzerinden çalıştırılabilmesi sayesinde popüler diziyi pratik bir şekilde oyun dünyasına taşıyan yapım, yaş ortalaması en yüksek oyun olmasıyla da öne çıkıyor. Oyunfor.com verilerine göre Game of Thrones oyunu için alışveriş yapanların yüzde 25’i 40 yaş üzerinde.