Tipeez.com’un düzenlediği Online Kids Marketing Konferansı’nın ikincisi 24 Şubat’ta Swissôtel The Bosphorus’ta yapıldı. Bu yılki konusu ise “Ebeveynlerin Satın Alma Kararlarında Çocukların Etkileri” olan konferansta, dijital platformlardaki uygulamaların geleneksel mecralara entegrasyonu ile ilgili sunumlar gerçekleşti. Konferansın öne çıkan isimleri ise Lego Systems’den Brent Hill ve 4T2 Web Agency’nin genel müdürü John White oldu.
Lego Systems dijital strateji müdürü Brent Hill, konferansta kendi deneyimlerini Türk sektör profesyonellerine aktardı. Lego’daki dijital devrimin 1998 yılında başladığını ve online ile offline mecraların bu dönemden itibaren birlikte kullanıldığını ifade etti. Hill, Lego’nun çocuklar ve aileleriyle iletişime geçmek için web siteleri, mobil uygulamalar, advergame’ler, konsol oyunları ve sosyal medya kullanımına örnekler vererek; her biri farklı, en geniş hedef kitleye nasıl etkin bir şekilde ulaşılacağının örneklerini paylaştı.
Konferansta ayrıca 4T2 Web Agency’nin genel müdürü John White Online Kids Marketing’de deneyimlerini paylaştı. Uzmanlık alanı çocukların online güvenliği, kullanıcı dostu web uygulamaları, dijital stratejiler ve sistem mimarlığı olan John White eğitsel ve ilham verici olduğu kadar eğlenceli oyunlar geliştirmenin önemini aktardı. Çocuklar için oyun hazırlanırken dikkat edilmesi gereken ipuçlarını paylaşan White, “Çocukları ilgisini kaybetmemek için oyunları kısa tutun, bütçenizi doğru dağıtın, ölçümlemeyi önemseyin, çocukların fikirlerini alın” dedi.
Sektörde geleceğin çoklu ekran kullanımlarında olduğunu söyleyen John White, oyun hazırlayanlar için de önemli bilgiler verdi: “Önceliğiniz eğlence olsun, mesajlarınız ikinci planda kalmalı. Çocukların hepsine aynı muameleyi yapmayın. Oyunları kişiselleştirmelerine olanak verin ve arkadaşlarıyla oynamalarını sağlayın. Zorlu başarılarını ödüllendirin.”
Yorumlar