Skip to main content

Reuters’ın haberine göre 21,5 milyon takipçisiyle son dönemin en popüler sosyal medya influencer’larından olan İtalyan Chiara Ferragni borsaya açılıyor.

Sosyal medya ünlüleri son yıllarda moda devlerinin pazarlama stratejilerinin en önemli parçalarından oldu. Tabii bu durum neticesinde bazı influencer’lar çok ciddi kazançlar elde ettiler, etmeye de devam ediyorlar.

Influencer Marketing Hub’a göre, markalar pazarlama bütçelerinin yaklaşık % 10 ila % 20’sini influencer’lara ayırıyor. Global çapta Influencer pazarlamaya 2019’da markaların ayırdığı bütçe 6,5 milyar dolarlık bir artış gösterdi. Bu alana ayrılan bütçe 2016’dan bu yana yaklaşık dört katına çıkmış durumda.

Bu devasa kazançlar neticesinde global çapta ünlü bazı influencer’lar kendi markalarını yaratarak moda dünyasında yerini alıyor. Hatta bu dünyanın ünlüleri arasında bir isim Borsa’ya açılmaya karar verdiğini yakın zamanda duyurdu.

Reuters’ın haberine göre Instagram ünlüsü ve blogger, 33 yaşındaki İtalyan Chiara Ferragni 21,5 milyon takipçisiyle elde ettiği şöhreti borsada da paraya çevirmeye hazırlanıyor.

Ferragni, bir İtalyan gazetesine Eylül ayında verdiği röportajda, on yıldan uzun süredir giyimden yaşam tarzına oluşturduğu bu imajından ve markasından para kazanmak için borsaya giriş yapmayı düşünüyor. Ferragni yaşadığı Milano kentindeki İtalya Borsası’nda yapılması planlanan halka arzın hangi şirket üzerinden olacağı ise henüz belli değil.

Influencer’ların moda dünyasındaki yükselişi

Bununla birlikte Ferragni’nin pazarlama işlerini yapan şirketi Sisterhood, 2019’da 11 milyon euro gelir elde etmişti. Ferragni’nin “The Blonde Salad” isimli bloğuna ve moda şirketi Serendipity’e sahip olan TBS Crew da 2019’da toplamda 20 milyon Euro gelire ulaşmıştı. Diğer yandan bu borsaya açılma haberi Influencer dünyasında bir ilk olsa da kendi markalarını yaratarak moda sektöründe ciddi ilgi ve satış hacmi yaratan ünlülerin sayısı giderek artıyor. Barbadoslu pop yıldızı Rihanna’nın LVMH destekli Fenty Beauty kozmetik ürünleri, lansmandan sonra yılda 500 milyon Euro satış hacmine ulaşmıştı. Aynı şekilde Instagramda 198 milyon takipçisi olan ABD’li TV ve sosyal medya ünlüsü Kylie Jenner’ın makyaj şirketinin yüzde 51’i, 600 milyon dolara parfüm üreticisi Coty’e satılmıştı.