Skip to main content

Bu yıl yedinci kez düzenlenen dünyanın ve Türkiye’nin önde gelen pazarlama, iletişim ve yaratıcılık liderlerinin buluşma noktası Brand Week Istanbul için geri sayım başladı.

Türkiye’nin iş ve markalar dünyasını, yaratıcı endüstrilerini, dünyanın en ilham verici isim ve projeleriyle buluşturan Brand Week Istanbul’un altıncısı için geri sayımda sona geliniyor. Brand Week Istanbul, bu sene 4- 8 Kasım 2019 tarihleri arasında Zorlu PSM’de kapılarını açıyor.  tarihleri arasında Zorlu PSM’de düzenleniyor. Her yıl farklı bir temayla hayata geçirilen etkinlik, bu yıl “Geleceği Tasarlamak” temasıysa binlerce katılımcı için kapılarını açacak.

Brand Week Istanbul, Felis Ödülleri, Lovemarks Ödül Töreni, Fark Yaratan Kadınlar, Brand Academy Sertifika Programı, Marka İkonları Yürüyüşü, Portfolyo Buluşmaları ve özel networking toplantıları gibi geleneksel yan etkinliklerinin yanına bu yıl geleceği belirleyecek teknolojilerin sergilendiği FutureTech ve Instagram yıldızlarını bir araya getiren Insta Day gibi yenilikler ekliyor. Bir başka deyişle, Brand Week Istanbul bu kez de dopdolu.

Yaratıcı endüstrilerin en büyük platformu İstanbul’da yeni bir lider

2013 yılında ilk kez gerçekleşen Brand Week Istanbul’un hedefi ilk günden bu yana İstanbul’u bölgesindeki yaratıcı potansiyellerin ve cesur yeni dünya fikirlerinin başkenti haline getirmekti. Geçmiş ve gelecek, geleneksel ve çağdaş, yerel ve global arasında konumlanan İstanbul’un simgesel bir coğrafya olarak vaat ettikleri, yaratıcı endüstrilerin yetenek ve vizyonuyla buluştuğunda ortaya çıkabilecek gelecek imkanları da çok daha ilham verici oluyor. Bu nedenle Brand Week Istanbul’un açılış konuşmacısı 23 Haziran İBB Başkanlığı kampanyasıyla Türkiye’de adalet ve demokrasi mücadelesinin sembolü haline gelen Ekrem İmamoğlu olacak. İmamoğlu, 6 Kasım’da katılımcılarla bir araya gelerek hepimizin paylaşacağı bir İstanbul resmi çizecek. Kentin Geleceğini Tasarlamak başlıklı konuşmasının ardından da sahneyi psikoloji, sosyoloji, kültürel antropoloji ve pazarlamanın buluştuğu noktada konumlanan uzmanlığıyla öne çıkan Dünya Çapında Arketipik Keşifler Kurucusu Prof. Dr. Clotaire Rapaille’a bırakacak. Rapaille’yı takip edecek isimse 1990’lı yıllardan itibaren yaratıcı endüstrilerin yetenek ve fırsat eşitliği çerçevesinde ülke ekonomisinde yer edinmesi için çalışmalarda bulunan, İngiltere Eski Başbakanı Tony Blair’e, kültür bakanlarına ve Londra belediye başkanlarına danışmanlık vermiş Creative England kurucusu John Newbigin olacak.

Apple’dan NASA’ya, Carnegie Mellon’dan iyzico’ya oyunu değiştiren isimler sahnede

Geleceği Tasarlamak temasını sanat, teknoloji, iş dünyası, bilim ve eğlence dünyasından farklı perspektiflerle ele alan Brand Week Istanbul’un katılımcıları bu isimlerle sınırlı değil elbette. 1976 yılından itibaren Silikon Vadisi şirketleri başta olmak üzere pek çok Fortune 500 şirketine kurumsal kimlik tasarlayan, Apple’ın efsanevi logo tasarımcısı Rob Janoff; M87 Kara Deliği ekibinden 200 bilim insanı içinde tek Türk bilim insanı olarak yer alan Astronomi ve Astrofizik Bölümü Profesörü Feryal Özel; dijital dönem öncesinde reklam dünyasının en etkili ve yaratıcı isimlerinden biri olan, stratejileri ve içgörüleri bugün de sektöre yön vermeye devam eden Dave Trott; Be More Pirate kitabının yazarı ve girişimci, dünyanın ilk interaktif multi-platform televizyonu Dubplate Drama’nın kurucusu Sam Conniff; NASA’nın komplike kavramlar ve zorlu araştırmalarını yaratıcı hikayelere dönüştürerek insanlığa sunan iletişim profesyoneli Dan Goods; bugün kullandığımız pek çok teknolojinin mimarı ve Carnegie Mellon Üniversitesi Yapay Zeka ve İnsan-Makine Etkileşimi Enstitüsü profesörü Zohn Zimmerman, CERN-ATLAS Deneyi Ülke Temsilcisi ve CERN-CAST Deneyi Takım Lideri Serkant Ali Çetin, Garanti Bankası Eski CEO’su ve Selendi Şarapları Kurucusu Akın Öngör ve iyzico Kurucusu Barbaros Özbuğutu da oyunu bozan ve 20’nci yüzyıldan kalma öğretilere meydan okuyan katılımcılar arasında.

Aktivizm, daha fazla aktivizm

Pazarlama iletişimiyle sınırlı bir marka idealizminin ötesine geçerek, topluma, çevreye ve geleceğe yönelik sorumluluklarını, eylemleriyle yerine getiren aktivist markalar; eski kuşakların üretim ve tüketim modelini reddeden aktivist genç kuşaklar ve sorunlara yaratıcılıkla dikkat çeken aktivist sanatçılar uzun yıllardır olduğu gibi bu yıl da Brand Week Istanbul gündeminde. «Yatak Performansı – Yükü Taşı» çalışmasıyla dikkat çeken, kadınların yaşadıkları cinsel ve psikolojik tacizleri sanat çalışmalarının merkezine koyan aktivist performans sanatçısı Emma Sulkowicz; Forbes dergisinin kadın liderliği konusunda dünyanın en etkili uzmanı olarak gösterdiği, Thinker ve Global Gurus nazarında en iyi 50 liderlik koçundan biri olan yazar ve konuşmacı Sally Helgesen; ödüllü bir düşünce lideri olan veOgilvy & Mather’ın Global Kültürel Strateji uygulamasını kuran Nazia Du Bois; Laundry Service and Cycle, Globalden Sorumlu Kreatif Başkanı Leo Macias; tasarladığı online ve offline oyunlarla toplumsal farkındalığı artırma çalışmaları yapan New School Parsons Art and Design School profesörlerinden John Sharp; İstanbul’un son 40 yıllık tarihindeki en yüksek yerel seçim oy oranını elde ederek başkanlığa ulaşan Ekrem İmamoğlu’nun kampanya sürecini tasarlayan ve yöneten Necati Özkan; yaşama, kültüre ve doğaya tekil bir tüketici perspektifindense çoğul bir vatandaş perspektifinden yaklaşmayı öneren The New Citizenship Project Kurucusu Jon Alexander geleceğin yalnızca teknolojik imkânlar artırılarak değil; değerler, dayanışma ve yaratıcılık ekseninde tasarlanması gerektiğini savunacaklar.

Markalar ve tüketiciler dünyasında neler değişiyor?

Brand Week Istanbul her yıl olduğu gibi bu yıl da değişen insana, kültüre ve topluma yönelik birçok araştırmanın lansmanına sahne olacak. Future Bright Research Kurucu ve Yönetici Ortağı Akan Abdula, Türklerin Bilinçaltında 20.000 Fersah başlıklı sunumuyla Türk insanının bilinmeyen personalarını açıklarken, Instagram Pazarlama Operasyonları Direktörü Trevor Johnson da görsel kültür platformunun Türkiye’deki yansımalarının izini sürecek.

Dijital dönüşümün liderlerini de unutmadık elbette. Forbes Dergisi’nin en etkili insanları bir araya getiren 30 Under 30 – Europe – Retail & Ecommerce listesinde yer alan, Glovo’nun kurucu ortağı ve CEO’su Oscar Pierre; Bayer Global Pazarlama ve Dijital Pazarlama Direktörü Patricia Korsi ve L’Oréal, Dijital Pazarlama Grup Başkanı & Dijitalden Sorumlu Başkan Yardımcısı Stephan Garandet de geleceğe yönelik öngörülerini paylaşırken dijital dünyanın gelecekte vereceği sınavlara dair pratik çözüm rotaları çizecekler.

Brand Week Istanbul 2019’un tüm konuşmacıları ve program hakkındaki detaylar için Brandweekistanbul.com adresini ziyaret edebilirsiniz.