Daha önceden hiç robotların ana kurumları yöneteceğini düşünerek endişelendiniz mi? Yalnızca “big data”ya ve soğuk istatistiksel analizlere güvenerek, hisleri olmadan kararlar alacağını.. Belki de kimileri bu zamanın gelmiş olduğunu düşünüyordur.
Yapılan bir araştırma, bu konu hakkında endişelerin yersiz olduğunu kanıtlıyor. Yeni araştırma iç ses, saygı, güven gibi üst düzey iş kararlarını etkileyen duyguları inceledi. Çalışma sonucunda daha önce sanılanın aksine bu duyguların azımsanmaması gerektiği; aslında oldukça önem taşıdığı ortaya çıktı.
“Only Human: The Emotional Logic of Business Decisions” başlığındaki çalışma Time’ın Fortune Knowledge Group ve global reklam ajansı gyro’ya ait.
C seviyesi karar vericilerin (CEO, CIO gibi) ardında onların da birer insan ve duyarlılıklara sahip olduğu ortaya çıktı. Yani iş kararları bir anlamda kişisel alınıyor.
Yöneticilerin karar alırken yüzde 62’si kendi iç seslerini dinlediğini, yüzde 61’inin içgörünün yapılan analizlerin önüne geçtiğini belirtti.
Araştırma, yıllık gelirleri 500 milyon doların üzerinde olan 720 üst düzey yöneticilerin katılımıyla gerçekleştirildi.
gyro reklam ajansının CEO’su ve CCO’su Christoph Becker, yapılan çalışmanın alınan büyük kararların yalnızca analizleri temel alınarak yapılamayacağını ortaya çıkardığını belirtti.
Kaynak: Mashable
Fotoğraf: Mashable
Yorumlar