Skip to main content

Kredi kartınızın online alışverişe açık kalması için 16 Ağustos’a kadar bankanızla temasa geçmeniz gerekiyor.

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu’nun (BDDK) 16 Şubat 2017 tarih ve 7052 sayılı kararı ile Türkiye’de faaliyet gösteren tüm bankalara, kart sahibinin aksi yönde açık talebinin bulunmadığı hallerde, bireysel banka kartı ve kredi kartlarını yurtiçindeki ve yurtdışındaki tüm e- ticaret işlemlerine kapatması yönünde bir talimat verdi.

Söz konusu uygulama için BDDK tarafından altı aylık bir geçiş süresi verdi. Talimat karar tarihinden itibaren altı ay sonra bağlayıcılık kazanacak.

Belirtilen geçiş süresi sonunda düzenlenecek olan bireysel banka kartı ve kredi kartları kart sahiplerine, e- ticaret işlemlerine kapalı olarak gönderilecek. Kart sahiplerinin bu özelliği kullanmak istemesi halinde bankası ile iletişime geçmesi gerekiyor.

Bankalar BDDK kararında yer alan talimatla ilgili geçiş süresinin sorunsuz tamamlanması için gerekli adımları atmaya başladı. Kart sahiplerinin bu konudaki soru ve talepleri için bankalarına başvurmaları gerekiyor.

Bankalararası Kart Merkezi (BKM), BDDK’nın başlattığı sürece ilişkin tüketicilerden gelecek sorular için cevaplar hazırladı. Bu soru ve cevapları paylaşıyoruz:

Karar tüm kartları mı kapsıyor?

Bireysel müşterilere verilmiş tüm banka ve kredi kartları kapsam içinde.

Kartlar hangi işlemlere kapatılmış olacak?

Kart sahibinin aksi yönde açık talebinin bulunmadığı durumlarda, bireysel banka kartı ve kredi kartları, yurtiçi ve yurtdışı sitelerden yapılan tüm elektronik ticaret işlemlerine kapatılacak.

Kartlar ile verilen ödeme talimatları (mail order, telefon order) işlemlere kapatılacak mı?

Hayır kapatılmayacak. Kartlar ile verilen talimatlar kapsam dışındadır. Yani kartınızı bu işlemlerde kullanmaya devam edebilirsiniz. Örneğin sigorta, BES, eğitim, aidat, gibi hizmet alımlarınız için kartınızdan verdiğiniz talimatlar varsa etkilenmeyeceksiniz.

Eğer bankamdan gelen yönlendirme doğrultusunda talimat vermekte gecikirsem ne yapabilirim?

Bankanızın size sunduğu kanallardan (internet bankacılığı, çağrı merkezi, mobil bankacılık, şube vb) talimatınızı güncelleyebilirsiniz.

Bankam henüz bana bu konuda bilgi vermedi, ne yapmalıyım?

Önümüzdeki günlerde bankanız size ulaşarak bilgi verecektir. Bankanızın yönlendirmeleri doğrultusunda ilerleyebilirsiniz.