REKLAM & PAZARLAMA

DigitalAge | 07.10.2020 - 11:07

Azerbaycanlı reklam ajansı Endorphin’in kampanyası Karabağ’daki acının sesi oldu

Azerbaycan’ın yerel reklam ajanslarından Endorphin, işgal altında olan Dağlık Karabağ’daki durumun Azerbaycan halkına verdiği acıyı yaratıcı bir şekilde görselleştiren bir dijital kampanyaya imza attı.

Azerbaycan ve Ermenistan arasında 100 yıldır devam eden, ancak Sovyetler dağıldıktan sonra yeniden ortaya çıkan ve 26 yıldır çözüm bekleyen Dağlık Karabağ Sorunu, 27 Eylül’de yeniden başlayan çatışmalarla gündeme geldi. O günden bu yana devam eden çatışmalarda aralarında 30’dan fazla sivil olmak üzere 240’tan fazla kişi hayatını kaybetti. İki ülkenin cephede verdiği savaşın yanında bir de her geçen gün tansiyonun yükseldiği bir bilgi savaşı söz konusu. Uluslararası medyanın pür dikkat takip ettiği savaşın bu cephesinde, resmi hesaplardan atılan tweet’lerden Facebook gönderilerine ve e-postalara kadar çatışma giderek alevleniyor.

Endorphin’den yaratıcı kampanya

Tüm bunlar devam ederken geçtiğimiz günlerde Azerbaycan’ın yerel reklam ajanslarından Endorphin’in yaratıcıları, son 30 yılda Azerbaycan halkının kalplerinde acıya neden olan sorunu yaratıcı ve en görünür şekilde görselleştiren dijital bir kampanya başlattı. Kampanya, ABD, Rusya ve İran haritalarının yüzde 20’sini Ermeni bayrağıyla kaplayarak Azerbaycan topraklarının yaklaşık yüzde 20’sinin Ermeni askeri işgaline uğramasının halka verdiği acıyı hem yaratıcı hem de bilgilendirici bir bakış ile sunuyor.Bu kampanya özetle şu soruyu yöneltiyor: “Anavatanınızın önemli bir bölümü uzun vadeli yabancı işgalinden muzdarip olsa nasıl nasıl hissederdiniz?”

KÜNYE

Ajans: Endorphin
Yaratıcı direktör: Orkhan Kerimov
Sanat direktörü: Aykhan Safarli
Metin yazarı: Farah Sadihova