Apple, geçtiğimiz yıl, Uygulama İzleme Şeffaflığı politikasını duyurmuş ve bu yılın Nisan ayında da yürürlüğe almıştı. Bu politikaya göre uygulamalar kullanıcıların verilerini izleyebilmek için kullanıcılardan izin almak zorundalar. Bu durum, hedeflenmiş reklamlar üzerinden kâr elde eden sosyal medya devlerinin reklam akışlarının aksamasına, dolayısıyla da zarar etmelerine neden oldu.
Facebook Apple’nin bu kararını bir tam sayfa gazete ilanı ile eleştirmişti. Financial Times’in yaptığı araştırmaya göre bu değişiklikler Snap, Twitter, Youtube ve Facebook’un toplam 9,85 milyar dolar zarara uğramalarına yol açarken; Facebook, büyüklüğü sebebiyle bu dörtlü arasında en çok zarar eden şirket oldu. Ciro baz alındığında en çok zarar eden şirket ise Snapchat’in sahibi olan Snap; zira şirket, tüm reklam gelirlerini sadece akıllı telefon uygulaması üzerinden elde ediyor.
The Verge sosyal platformların ve diğer uygulamaların reklamlar konusunda daha yaratıcı olmaları gerektiğine vurgu yaparken; şirketlerin Android cihazlara odaklanmak ya da Apple’nin reklam programına yatırım yapmak gibi seçenekleri olduğunu, fakat her halükârda iPhone’lerde veri izleme dışında bir yönteme eğilmeleri gerektiği yorumunu yaptı.
Apple’nin Uygulama İzleme Şeffaflığı özelliğini yürürlüğe koyduğu hafta ABD’deki kullanıcıların sadece %4’ünün uygulamaların verilerini takip etmelerine izin verdikleri biliniyor. O günlerden bu yana göz ardı edilemeyecek sayıda kullanıcının takip izni vermediği Facebook tarafından da açıklanmıştı.
Financial Times, ayrıca, Apple’nin geçtiğimiz çeyrekte reklam geliri tahminlerini 700 milyon dolar kadar aşarak 18,3 milyar doların üzerine çıktığını da yazdı.
Yorumlar