Skip to main content

Tüketici elektroniği devi Apple, iOS ile niş bir segmente adım atıyor. Ancak Frost & Sullivan otomotiv sektörü analistlerine göre iOS ile OEM geliştirmeleri arasındaki dengeyi sağlamak önemli bir zorluk olarak…

Tüketici elektroniği devi Apple, iOS ile niş bir segmente adım atıyor. Ancak Frost & Sullivan otomotiv sektörü analistlerine göre iOS ile OEM geliştirmeleri arasındaki dengeyi sağlamak önemli bir zorluk olarak öne çıkıyor.
Apple, otomotiv sektörü için kişisel asistan SIRI’nin arayüzünde gözle görülür değişiklikler ve gelişmiş ses özellikleri sunan IOS 7’yi piyasaya sürdü. Ancak otomotiv OEM’leri, ortaklarıyla birlikte Apple’a ihtiyaç duymadan bugüne değin önemli mesafeler katetmiş bulunuyorlar. 
Gecikmiş bir adım
Google ve Microsoft gibi diğer oyuncularla karşılaştırıldığında Apple’ın otomotiv sektöründeki niyetinin çok net olmadığını ifade eden Frost & Sullivan sektör analisti Krishna Jayaraman, EyesFree ve iOS entegrasyonuyla ilgili duyuruların, şirketin otomotiv işletim sistemi oyununun dışında kalmaya verdiği bariz bir refleks olduğunu ileri sürüyor. Jayaraman, heyecan verici olsa da araçlara yönelik iOS’un piyasaya çok gecikmiş bir giriş yaptığının altını çiziyor.
Frost & Sullivan sektör analisti, Apple’ın otomotiv işletim sistemindeki konumunu değerlendirerek, Apple’ın yaptığı duyurunun geleneksel otomotiv bilgi-eğlence ekosistemi için bir tehdit teşkil etmediğini belirtti. Ek olarak SIRI’nin akıllı telefonu ve yerel araç özelliklerini kontrol edebilmesinin büyük katkı sağlayabileceğine değindi. 
En büyük zorluğun iOS’u mevcut OEM geliştirmeleriyle dengelemek olduğunu ifade eden Jayaraman, OEM’lerin iOS cihaz entegrasyon teknolojisine karşı tutumu ve özel geliştirme işine girmeme eğilimlerini Apple’ın niş piyasasını kurmasına yardımcı olabileceğini ileri sürüyor. 
Diğer yandan Apple, Honda, Mercedes-Benz, Nissan, Ferrari, Chevrolet, Infiniti, Kia, Hyundai, Volvo, Vauxhall/Opel ve Jaguar gibi geniş bir yelpazeyi kapsayan markaların iOS’u kullanacağını söylüyor.