Skip to main content

Dünyanın en büyük e-ticaret platformlarından olan Alibaba, yeni stratejisi paralelinde geleneksel perakendeye giriyor.

Çin’in en büyük e-ticaret platformu Alibaba, fiziksel mağaza açmaya hazırlanıyor. Marketwatch.com’da yayımlanan habere göre, Alibaba fiziksel mağazasını şirketin merkezinin bulunduğu Hangzhou’da açacak. Nisan 2018’de açılması planlanan mağazanın 5 katlı olacağı ve 40 bin metrekarelik alan üzerine kurulacağı belirtiliyor. Haberde mağazanın adının “More Mall” olacağı ifade ediliyor.

Alibaba’nın bu kararı almasında şirketin kurucusu Jack Ma’nın Şubat’ta yaptığı açıklamaları öne çıkıyor. Jack Ma açıklamasında “yeni perakende” adını verdiği bir stratejiden bahsetmiş ve online, offline, lojistik ve veri bölümlerini bir araya getiren tek bir değer zincirini gündeme getirmişti.

More Mall’da kullanılacak teknolojiler

Haberde More Mall’da kullanılacak yeni nesil  perakende teknolojilerine de yer veriliyor. Buna göre, makyaj deneme aynaları ve sanal kıyafet prova odaları gibi teknolojilerin More Mall’da tüketicilerin hizmetine sunulması bekleniyor.

More Mall’da satılacak markalara da kısaca değinmekte fayda var: Öncelikle Alibaba e-ticaret platformu Taobao’daki markalar bu mağazada satışa çıkacak ve geleneksel perakende markalarının da mağazada kendine yer bulacağı ifade ediliyor. Alibaba ayrıca Hema adındaki süpermarketini More Mall’da tüketicilerle buluşturacak. Hema, Alibaba’nın 2015’te geleneksel marketleri tekrar canlandırmak hayata geçirdiği bir yapılanma. Hema’nın mobil uygulaması da mevcut ve tüketiciler buradan sipariş verebiliyor. Ödeme için Alibaba’nın Alipay sistemi kullanılıyor. Geleneksel mağazalarda içinde el yapımı gıdalar da bulunduğu gibi yemek yenebiliyor.

Son bir not daha: Şu an Çin’in perakende sektöründe e-ticaretin payı yüzde 15.