Skip to main content

Aksigorta’nın dijitalleşme stratejisi doğrultusunda geliştirdiği yapay zekâ uygulaması ADA gözünü açtı.

Aksigorta’nın, müşterilerine ve dağıtım kanallarına geleceğin sigortacılık deneyimini yaşatma hedefiyle hayata geçirdiği yapay zekâlı dijital asistanı ADA, hasar inceleme sürecindeki dokümanları ayrıştırıp, sınıflandırmaya başladı. ADA, bir yıl içinde yaklaşık 400 bin dokümana denk gelen hasar evrakını, “Görüntü Tanıma” teknolojisiyle sınıflandıracak.

ADA’ya kazandırılan “Görüntü Tanıma ve Sınıflandırma” yeteneği ile elektronik posta yoluyla Aksigorta’ya iletilen hasar evraklarının yüzde 70’lik bölümünü oluşturan ehliyet, ruhsat, kaza tespit tutanağı, fatura, beyanname ve kaza fotoğrafı otomatik olarak tanınıyor, sınıflandırılıyor ve robot teknolojisi yardımıyla da ilgili hasar dosyasına ekleniyor.

Günlük 5 bin elektronik posta işleme kapasitesine sahip Görüntü Tanıma ve Sınıflandırma Motoru’nun kullanılmaya başlandığı ilk 4 günde bin 938 mail (elektronik posta) ile gelen 3 bin 258 doküman ADA tarafından işlendi ve bu dokümanlar yüzde 98,4 başarı oranıyla sınıflandırıldı.