Apple’ın dünya akıllı telefon pazarında elde edilen kârın yüzde 60’ına sahip olduğu açıklandı. Teknoloji araştırma ve danışmanlık firması Counterpoint’in yayımladığı verilere göre, Apple 2017 3Ç itibarıyla akıllı telefon pazarındaki kârın yüzde 60’ına sahip görünüyor. İkinci sırada yüzde 25,9 ile Samsung geliyor. Üç, dört ve beşinci sırada Çinli üreticiler şu paylarla yer alıyor: Huawei (yüzde 4,9), Oppo (yüzde 4) ve Vivo (yüzde 3,1). Counterpart’ın verilerinde 2016 3Ç kâr yüzdeleri belirleniyor: Apple (yüzde 85,9), Huawei (yüzde 3,3), Oppo (yüzde 4,2) ve Vivo (yüzde 3,7). Samsung’un 2017 3Ç’te tekrar ilk beş içine girmesinin nedeni, Note 8’le elde ettiği satış ve dolayısıyla ulaştığı kâr olarak belirleniyor.
Counterpart’ın analizinde markaların cihaz başına ne kadar kâr ettikleri de aktarılıyor. Buna göre, Apple cihaz başına 151 dolar kâr ediyor. Diğer markaların kâr tutarları ise şu şekilde sıralanıyor: Samsung (31 dolar), Huawei (15 dolar), Oppo (14 dolar), Vivo (13 dolar) ve Xiaomi (2 dolar).
Huawei ABD’de ne yapar?
Yatırımcılar bu noktada Huawei’ye dikkat edilmesi gerektiğini belirtiyor. Buna gerekçe olarak ise Huawei’nin 500 dolar ve üzeri üst gelir kesimine hitap eden cihazlarıyla ABD piyasasına girmeyi hedeflediği dile getiriliyor. Fakat, ABD tüketicisinin Apple ve Samsung’un yanında Huawei’yi üst kesime seslenen bir marka olarak değerlendirip değerlendirmeyeceği bir soru işareti olarak ele alınıyor.
Öte yandan, TechInsights Kasım 2017’de yayımladığı analizde iPhone X’in parça maliyetini yayımlamış ve modelin 358 dolara mal olduğunu açıklamıştı. TechInsights’a göre, iPhone X’in brüt kâr marjı yüzde 64.
Bu arada, 2017 1Ç ait aynı konudaki haberimizi bu linkten okuyabilirsiniz.
Yorumlar