Skip to main content

Yılın ilk çeyreğine ait akıllı telefon kârlılık verileri açıklandı.

Apple’ın akıllı telefon pazarındaki kârın yüzde 83’üne sahip olduğu açıklandı. Araştırma ve danışmanlık firması Strategy Analytics’in paylaştığı verilere göre, bu yılın ilk çeyreğinde akıllı telefon pazarında toplam 12,21 milyar dolar kâr elde edildi. Bu kârın 10,18 milyar dolarlık bölümüne tek başına Apple sahip oldu.  Öte yandan, Apple geçen yılın aynı döneminde bu kârın yüzde 79,8’lük bölümüne hükmediyordu. Strategy Analytics, Apple’ın kâr marjının yüzde 30,7 ve bunun üretim tarafındaki bir firma için az görülen bir durum olduğunu iddia ediyor.

İkinci sırada  ise yüzde 12,9’lik oran ve 1,58 milyar dolarlık kârla Samsung yer alıyor. Samsung’un kârı 2016’nın birinci çeyreğinde yüzde 21,9 idi. Strategy Analytics’e göre, Samsung’un kâr marjı bu yılın ilk çeyreğinde yüzde 9,7 olarak gerçekleşti. Bu ise Samsung’un akıllı telefonlardaki kâr marjının ilk defa yüzde 10’nun altına düştüğünü gösteriyor. Bu duruma ise Galaxy 7 Note 7 modelinde geçen yıl yaşanan fiyaskonun neden olduğu ifade ediliyor.

Akıllı telefonda Çinlilere dikkat

Burada Çinli akıllı telefon üreticilerine ayrıca değinmek gerekiyor. Zira, bu yılın ilk üç ayında Huawei 6,47 milyar dolarlık akıllı telefon satarken, OPPO da 5,41 milyar dolarlık satış hacmine ulaştı. Huawei’nin kârı ilk çeyrekte 226 milyon dolar iken OPPO’nun kârı 254 milyon dolar oldu. Bu veriye göre, OPPO ilk kez kârlılıkta Huawei’yi geride bıraktı. Buna gerekçe ise OPPO’nun R9 serisi premium cihazlarıyla gösterdiği başarı. Huawei de bu hamleye karşılık veriyor ve üst segmente cihazlarına daha fazla yatırım yapıyor. Öte yandan, Huawei, OPPO ve Vivo’nun kârlılıkları sırasıyla yüzde 3,7, yüzde 4,7 ve yüzde 4,5 olarak gerçekleşti.

Strategy Analytics verileri dünyada 300’den fazla akılı telefon üreticisi olduğunu gösteriyor.