Akıllı su teknolojisine örnek: District of Colombia Water (ABD)
District of Colombia Water, akıllı ölçüm sistemlerinin devreye alınmasının ardından, gelirlerde yüzde 7 oranında bir artış kaydetti. Sistem, sayaç başına 4,15 dolar olan okuma maliyetini 1 doların altına düşürerek maliyetlerde de düşüş sağladı. Okumalar otomatik olarak yapıldığı için, şikâyetlerde yüzde 50, çağrı merkezine gelen telefonlarda ise yüzde 36 azalma kaydedildi. Sahada kullanılan araç sayısında 20 araçlık bir azalmaya gittikleri için de yıllık 106 bin litre yakıt tasarrufu sağlandığı belirtiliyor.
Akıllı ulaşıma örnek: Hong Kong Ulaştırma Bilgi Sistemi (Çin)
Günde 12 milyonu aşkın yolcunun seyahat ettiği Hong Kong’ta, 630 bin araç kullanılıyor. Toplamı 2 bin 86 km uzunluğunda olan yolları ile dünyanın en yoğun kullanılan ulaşım altyapılarından birine sahip olan şehirde, yol trafik bilgi servisi, rota bulma servisi, akıllı yol ağı bu sistemin sunduğu bazı servislere örnek olarak gösterilebilir.
Akıllı atık yönetimine örnek: Groningen (Hollanda)
Hollanda’nın Groningen şehrinde belediye, doldukları zaman mesaj gönderen çöp kutularının kullanılması sonrasında 92 bin Euro tasarruf sağladığını duyurdu. Belediye, çöp kamyonlarının sadece boşaltılması gereken çöp kutularına gönderilmesi ile işgücü ve yakıt maliyetlerinde önemli bir azalma sağlıyor.
Diğer bir örnek ise Big Belly Solar şirketi tarafından geliştirilen, güneş enerjisini kullanarak atıkları sıkıştırma özelliğine sahip sokak çöp toplama kutuları yüzde 85 doluluk oranına ulaştıklarında uyarı mesajı gönderiyor. İngiltere’de yapılan çalışmada, bu çöp kutularının kullanımının çöp kutusu toplama sıklığını yüzde 86 düşürdüğünü gösterdi.
Muhtarlık Bilgi Merkezi (MUBİM – Türkiye):
Vatandaşların taleplerini iletmekte yoğun olarak başvurdukları muhtarların, vatandaşlardan gelen taleplere daha hızlı ve etkin karşılık verebilmeleri için MUBİM (Muhtarlık Bilgi Merkezi) uygulaması hayata geçirildi. Peki, MUBİM hangi ihtiyacı karşılıyor? Daha önce muhtarlar ve belediyeler arasında çevrimiçi bir platform olmaması nedeniyle vatandaşların taleplerinin çözülmesi oldukça uzun zaman almaktaydı. İki birim arasındaki etkileşim sonucu geri dönüşleri sağlayan bir ortam oluşturan MUBİM ile öncelikle bu sürede ciddi kısalmalar meydana geldi. Böylece; istek ve şikâyetlerin muhtarlar tarafından mobil ortamdan çevrimiçi olarak girişi ve takibi, SMS veya e-posta ile sonuçların bilgilendirilmesi, belediyeye otomatik sevk işlemlerinin yapılabilmesi, çözüm süreçlerinin belediye tarafında tanımlanması ve raporlanması sağlandı. MUBİM’le istek ve şikâyetlerin muhtarlar tarafından elektronik ortamda kayıt altına alınabileceği ve tek bir merkezden takip edilebileceği bir platform oluşturuldu. Projede SAMPAŞ imzası var.
Yorumlar