Skip to main content

IAB (Interactive Advertising Bureau) ABD, PwC ABD tarafından hazırlanan IAB ABD Internet Reklam Yatırımları Raporu’nu açıkladı.

IAB (Interactive Advertising Bureau) ABD, PwC ABD tarafından hazırlanan IAB ABD Internet Reklam Yatırımları Raporu’na göre, 2017’nin ilk yarısında 40,3 milyar dolar olan Dijital Reklam Yatırımları, 2018’in ilk yarısındayüzde 23 artışla 49,5 Milyar dolara ulaştı.

Rapor bu büyümenin temel dayanakları olarak Dolaysız Marka Ekonomisi’ni ve mCommerce (mobil ticaret)’deki artışı gösteriyor. Tüketiciler artık fiziksel mağazalardan alışveriş yapmak yerine yeni dijital-odaklı, doğrudan tüketiciyle buluşan markaları (direct-toconsumer) ve ürün gruplarını tercih ediyor. Bu tarz ürünlerin genellikle mağazalarda yer almaması da reklamverenleri ve perakendecileri bu yeni tüketicilere mobil üzerinden ulaşmaya yönlendiriyor.

Raporda öne çıkan diğer başlıklar şu şekilde:

  • Dijital video reklam yatırımları geçen yıla oranla yüzde 60 artarak ilk yarıyılı 7 milyar dolar ile tamamladı. Bu yatırımların yüzde 60’ını mobil video reklam yatırımları oluşturuyor.
  • Dijital ses (audio) reklamları yüzde 31 artarak 2018 ilk yarıyı 935 milyon dolar ile tamamladı. Böylece geçen yılın toplam gelirlerini 1,8 milyon dolar geçmiş oldu.
  • Dijital reklam yatırımlarının neredeyse 3’te 2’sini (yüzde 63) oluşturan mobil, 2017 ilk yarısına göre yüzde 54 artışla büyümeye devam ediyor.
  • Reklamverenler 2018’in ilk yarısında geçen yıla göre yüzde 42 artışla Mobil’e 30,9 milyar dolar yatırım yaptı. Geçtiğimiz yıl bu rakam 21,8 milyar dolar idi.
  • Mobil arama reklam yatırımları yüzde 37 artışla 13,5 milyar dolara uğraştı. Masaüstü tek başına 9,3 milyar dolar olarak gerçekleşti.
  • Mobil arama reklam yatırımları, toplam arama motoru reklamlarının yüzde 59’unu oluşturdu.
  • Mobil display reklam yatırımları, ilk yarıyılı yüzde 45 artışla 11,7 milyar dolar ile tamamladı, böylece toplam display reklam yatırımlarının yüzde 74’ünü oluşturdu.
  • Sosyal medya yatırımları ise 2018 ilk yarıyı yüzde 38 artışla 13,1 milyar dolar ile tamamladı.2017-2018 İlk Yarı Dijital Reklam Yatırımları Büyüklük Karşılaştırması

    (Milyon Dolar)

    Masaüstü ve Mobil İlk Yarı
    2017
    İlk Yarı
    2018
    % $ % $
    Arama motoru 47,5 19,134 46,1 22,823
    Banner 30.7 12,362 31,8 15,743
    Sponsorluk 1,0 388 0.9 451
    Rich Media 2,8 1,129 2.9 1,426
    Bannerlar / display reklamlar 26,9 10,845 28.0 13,866
    Dijital Video Reklamları 12,9 5,203 14,2 7,012
    Diğer 8,8 3,551 8,0 3,963
    İlan Sayfaları 3,8 1,525 3,2 1,597
    LeadGeneration 3,2 1,268 2,8 1,380
    Ses 1,8 716 1,9 935
    Diğer 0,1 42 0,1 51
    Toplam 100 40,250 100 49,541

    Masaüstü ve Mobil Karşılaştırması (Milyon Dolar)

    Format İlk Yarı
    2017
    İlk Yarı
    2018
    % $ % $
    Masaüstü 45,9 18,457 37,5 18,592
    Mobil 54,1 21,793 62,5 30,949
    Toplam 100 40,250 100 49,541

    Gelir Modelleri Karşılaştırması (Milyon Dolar)

    Format İlk Yarı
    2017
    İlk Yarı
    2018
    % $ % $
    Etkileşim bazlı 33.4 13,404 34,5 17,078
    Performans-bazlı 64.9 26,042 61,0 30,198
    Hybrid 1.7 691 4,6 2,264
    Toplam 100 40,138 100 49,541

    Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz: www.iab.com/adrevenuereport.