Gamee; Facebook Messenger, Kik ve Telegram gibi mesajlaşma uygulamaları üzerinden bot mantığıyla oyun oynatan bir platform. Bu platformda küçük ve anlık oyunlar oynanabiliyor. Girişim yaptığı açıklamayla 2 milyon Euro tohum yatırım aldığını duyurdu. Yatırıma Initial Capital ve Credo Ventures‘ın liderlik etti ve Index Ventures ile farklı melek yatırımcılar da Gamee’ye yatırım katkısında bulundu.
Gamee’nin aylık kullanıcı sayısı 4 milyon
2015’te Prag’da kurulan Gamee’deki oyunları üç saniyede oynamak mümkün. Platformda şu an 60 oyun bulunuyor ve aylık 4 milyon aktif kullanıcıya sahip. Oyunseverler günde ortalama 30 dakikalarını platformda geçiriyor ve oyuncu elde tutma oranı ise yüzde 25 seviyesinde. Gamee’nin iş modeline baktığımızda sponsorluk ve reklam gelirine dayandığını görüyoruz. Gamee’in işbirliği yaptığı markalar arasında Coca-Cola, Skoda, Manchester United ve NASA bulunuyor. Bu markalar oluşturdukları oyunlarla hedef kitlelerine ulaşabiliyor.
Gamee’nin Türkiye’deki durumu
Gamee’nin Türkiye’deki durumuna ilişkin verilere de kısaca bakmakta yarar var. Gamee Kurucu ve CEO’su Bozena Rezab’ın dergimize özel olarak paylaştığı verilere göre, platformu en çok 20-25 yaş arası tüketiciler kullanıyor. Cinsiyet dağılımında ise yüzde 60’a erkeğe karşılık yüzde 40 kadın oyuncular söz konusu. Rezab, Gamee’nin ülkemizdeki oyuncu sayısını da paylaşıyor ve 150 bin oyuncuları olduğunu aktarıyor. Oyunlar için ise Android işletim sistemli cihaz kullanımı ağırlıklı konuma sahip. (Bozena Rezab’ın sosyal medya ölçümleme girişimi Socialbakers Kurucu ve CEO’su Jan Rezab’ın eşi olduğunu ek bilgi olarak kaydedelim)
Yorumlar