Yenal Gökyıldırım: “Media Markt Türkiye, önümüzdeki 5 yıl içinde Avrupa’da en hızlı büyüyen ülke olacak”
Avrupa’nın perakende zinciri Media Markt Türkiye’nin yeni İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, yeni görevinde 28 Ocak’ta ilk kez basınla bir araya geldi.
Gökyıldırım, düzenlenen basın toplantısında İcra Kurulu Başkanlık görevini üstlendiği Media Markt Türkiye’nin 2015 yılı başarılarına değinerek 2016 hedefleri ve planlarını aktardı.
Yenal Gökyıldırım: “Kanalın 2 katı büyüdük”
Media-Saturn Holding’in 2015 yılında 21.7 milyar Euro’luk ciro elde ettiğine dikkat çeken Yenal Gökyıldırım; Avrupa’daki en yakın rakiplerini 7 milyar Euro ciro farkıyla geride bıraktıklarını söyledi. Media Markt Türkiye’nin 2015’te organize elektronik perakende kanalının iki katı büyüdüğünü ifade eden Gökyıldırım; şirketin bir önceki yıla kıyasla sepet büyüklüğünde yaklaşık yüzde 30’luk bir artış yakaladığını ve son 3 ayda da yüzde 17 ciro artışı kaydettiğini belirtti. Gökyıldırım; “Yüzde 50’ye yakın büyüme yakaladığımız e-ticaret kanalımızla, Media-Saturn Holding içinde en fazla büyüyen ülkelerden biri olduk.” dedi.
Yenal Gökyıldırım, Türkiye’de emin adımlarla büyüdüklerinin altını çizerek; “177 bin metrekare toplam perakende alanı ile Türkiye’nin en geniş satış alanına sahip elektronik perakende zinciriyiz. İlkini Ankara mağazamız ile hayata geçirdiğimiz şehir mağazalarımız ile yeni bir ivme kazandık. 2016 yılında 5’i şehir mağazası olmak üzere toplam 6 yeni mağazamızı daha hizmete açacağız.” dedi. Gökyıldırım, sektörde 2016 yılında %12 oranında bir büyüme beklenmesine karşın, Media Markt’ın sektörün üzerinde, %20 oranında büyüme hedeflediğini belirtti.
“Hedefimiz, tüketicilerin en çok tercih ettiği elektronik perakende firması olmak”
Bu yıl müşteri hizmetlerine yapılan yatırımlara hız verdiklerini, müşteri memnuniyetiyle fark yaratarak tüketicilerin en çok tercih ettiği elektronik perakende firması olmayı hedeflediklerini ifade eden Gökyıldırım, “Müşteri memnuniyetini odağımıza aldık. Bugüne kadar yaptığımız araştırmalarda gördük ki, müşterilerimizin yüzde 60’a yakın bir bölümü sadece uygun fiyat sunan değil, daha iyi hizmet veren perakende markasından satın almayı tercih ediyor. 2016 ve sonrasında hayata geçireceğimiz yeni uygulama ve kampanyalarla müşterilerimizin kalbine taht kuracağız” dedi.
Yorumlar