Yemeksepeti, elindeki büyük veriyi kullanarak hayata geçirdiği projeler ile 1 yılda toplam 4,5 milyon TL’lik katma değer sağladı. Bu projeler, hedefli kampanyalar, özel içerik çalışmaları, Fakat İyi Yedik projesi ve doğru segmentasyon ile kurgulanmış özel çalışmaları kapsıyor. Yemeksepeti COO’su Nedim Nahmias, “Verileri incelemeye yeterli zamanı ve eforu harcamayı tercih etmiyorsanız, böylesi büyük bir değerden mahrum kalıyorsunuz demektir” dedi.
Geçen yüzyılda petrol ne idiyse, bugün büyük veri o
Büyük veriyi petrole benzeten Yemeksepeti COO’su Nedim Nahmias’a göre, “Geçen yüzyılda petrol ne idiyse, bugün büyük veri o. Günümüzde şirketler artık enerjisini büyük veriden alıyor. Fakat veriyi işleyemiyorsanız, tıpkı petrol gibi size hiçbir fayda sağlamaz. Petrolü işleyip benzin ya da plastik elde edebilmeniz için kimi araçlara ve bilgi birikimine sahip olmanız gerekir. Veriyi doğru analiz ve metotlarla anlamlandırabilmek ve doğru yerde kullanabilmek için de benzer bir altyapıya ihtiyacınız var.”
“Yüzde 1’lik cevheri arıyoruz”
Büyük verinin içerisindeki çok küçük bir parçadan anlamlı sonuçlar elde edilebildiğini söyleyen Nahmias, “Bizim yaptığımız dev bir dağın içindeki %1’lik cevheri arayıp bulmak. Bir madenci gibi bu dev boyutlardaki datanın içini kazmalı, tekrarlardan, milyarlarca anlamlandırılamayan veriden kurtulmalı, mevcut verileri doğrulamalı ve belli bir düzene sokmalısınız” dedi.
Hava durumundan derbi skorlarına, farklı verileri de kullanıyor
Yemeksepeti BI (İş Zekası Departmanı) ekibi diğer tüm departmanlarla dirsek temasında çalışıyor. 4,5 milyon kullanıcının verileri, farklı kaynaklardan edinilen verilerle karşılaştırılıyor ve şirketin içgörüleri ile yorumlanarak anlamlı sonuçlar elde ediliyor.
Tek proje ile 670 bin kullanıcıyı çekti
Yemeksepeti’nin geçtiğimiz yıl en çok konuşulan büyük veri projesi, markaya 8 ödül getiren ‘Fakat İyi Yedik’ oldu. Günde yaklaşık 10 milyar satır civarında verinin dinamik olarak işlendiği bu proje Yemeksepeti’nin teknik taraftaki ustalığını ortaya koymakla kalmadı, sanal dünyada etkileşimi tetikleyerek markanın kullanıcıları ile arasındaki duygusal bağın pekişmesini de sağladı. Mikro siteyi kısa süre içinde 670 bin tekil kullanıcı kullandı. 2,5 milyon sayfa görüntülenmesi ve 5 binin üzerinde tweete ulaşıldı.
Yorumlar