Yellow Pages’in verilerine göre 2015’te en çok restoranları aradık. Arama yapan her 2 kişiden 1’i bunun için akıllı telefon ve tabletlerini kullandı. En çok aramayı 25-34 yaş arası kullanıcılar yaptı.
2015 yılı boyunda hastanelerden restoranlara, devlet dairelerinden eğlence mekanlarına kadar birçok yeri internet üzerinde aradık. Yaygınlaşan mobil cihazlarla birlikte arama tercihlerimizde de önemli bir değişim yaşandı, cep telefonu ve tabletlerden yapılan aramalar 2015 yılında masaüstü cihazlardan yapılan aramaları geçti.
2015’te en çok ‘’restoran’’ aradık
Veri tabanında 840 binden fazla firma datası bulunduran Türkiye’nin en büyük online firma rehberi Yellow Pages verilerine göre, 2015’te dijital platformlarda en çok aranılan kategoriler arasında ilk sırada restoranlar yer aldı. Restoran aramalarında en çok ilgi ise Türk mutfağına gösterildi. Restoranları sırasıyla, giyim ve giyim aksesuarları, bakanlık ve devlet daireleri, cep telefonu ve cep telefonu aksesuarları, otobüs firmaları, dernekler, mobilya, kargo ve kurye hizmetleri, beyaz eşya mağazaları ve eczaneler takip etti.
Dönemsel olarak aramalar değişiyor
Yıllık bazda bakıldığında belirli dönemlerde aramalarda farklılıklar görülüyor. Örneğin 2015 yılı içinde gerçekleşen iki seçim döneminde en çok aranan kurumlar sıralaması da değişti. Seçimlerin yapıldığı Haziran ve Kasım aylarında en çok arananlarda bakanlık ve devlet daireleri restoranları yakalayan bir sıçrama gösterdi. Bir diğer örnek de indirim dönemleri. Yıl sonunda yoğunlaşan indirim döneminde giyim ve giyim aksesuarlarındaki arama oranları da oldukça arttı.
Yurt içi aramaları açık arayla önde
Yellow Pages’in 2015 arama verilerine göre aramaların %97’si yurt içinden, %3’ü ise yurt dışından gerçekleşti. İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Antalya ve Bursa gibi büyük illerin dışında en çok arama yapan şehirler arasında Diyarbakır, Mersin ve Konya yer aldı.
Aramaların %52’si mobil cihazlardan
2015 yılındaki en önemli gelişmelerden biri de arama yapılan cihazlar konusunda oldu. Bir önceki yıl mobil cihazlardan yapılan aramalar %41’ken 2015’te bu oran %52 olarak gerçekleşti. Türkiye’nin en büyük dijital firma rehberi olan Yellow Pages’ta arama yapan her 2 kişiden 1’i bu aramayı akıllı telefon ya da tabletlerinden gerçekleştirdi.
En çok aramayı 25-34 yaş arası yapıyor
Aramalara demografik kriterler bazında bakıldığında da ilginç veriler dikkat çekiyor. %42’lik oranla en çok arama yapan yaş aralığı 25-34. 18-24 yaş aralığında bu oran %24, 35-44 yaş aralığında ise %19.
Cinsiyet açısından bakıldığında, aramaların %59’u erkekler, %41’i ise kadınlar tarafından gerçekleşiyor. Kadın kullanıcıların yaptığı aramalarda giyim ve giyim aksesuarları, erkek kullanıcıların yaptığı aramalarda restoranlar ön plana çıkıyor.
Yorumlar