“Google Etkisi“, yani bilgiyi online’dan bulmanın belleğinize etkisinin, Kaspersky Lab tarafından gerçekleştirilen yeni bir çalışmada önemli kişisel bilgiler ve mobil cihazlara kadar genişlediği görüldü.
Çalışmadan ön plana çıkanlar:
- Çalışma, Avrupa’da kullanıcıların çoğunluğunun çocuklarının (yüzde 53), çocuklarının okullarının (yüzde 90) ve işyerlerinin (yüzde 51) telefonları dahil kritik telefon numaralarını ezbere bilmediklerini ortaya koydu. Yaklaşık üçte biri eşinin telefon numarasını hatırlayamıyor; 10-15 yaş aralığında on kişiden dördü ev telefon numarasını unutuyor.
- Kaspersky Lab, altı Avrupa ülkesinde 16 yaşından büyük 6 bin tüketicinin katıldığı bir anket düzenledi. Bulgular önemli bilgileri belleğimizde tutamamamızın nedeninin, bunları hatırlama sorumluluğunu akıllı telefonlar gibi dijital cihazlara devretmek olduğunu gösteriyor.
- Ankete katılan en genç (16-24 yaş aralığı) tüketicilerin yarısından azı (yüzde 43), akıllı telefonlarının bilmeleri veya hatırlamaları gereken her şeyi barındırdığını söylüyor.
Dijital Amnezi
Kaspersky Lab, bu fenomeni Dijital Amnezi olarak adlandırıyor; yani depolaması ve sizin için hatırlaması için bir dijital cihaza emanet ettiğiniz bilgileri unutma deneyimi.
- Çalışmada “Dijital Amnezi”nin kanıtları her yaş grubundan kadın ve erkeklerde eşit olarak görüldü.
- Beklendiği üzere çalışma, dijital cihazlarda, özellikle de akıllı telefonlarda depolanan verilerin kaybedilmesi veya ihlâl edilmesinin birçok kullanıcıyı harap ettiğini gösterdi.
- Kadınların onda dördü ve 16-24 yaş aralığında aynı oranda tüketici, belleklerini cihazlarında depoladıkları ve bir daha asla geri alamayacaklarını düşündükleri için üzüntüden yıkılacaklarını belirtti.
- Cihazları fotoğraflar ve iletişim bilgilerini sadece cihazlarında saklayan kadınlar ve gençlerin dörtte biri aşırı derecede üzüleceklerini söyledi.
Yorumlar