Marketing Land’in haberine göre; Twitter, kullanıcılarının takip ettikleri hesaplar listesinde reklam alanı satışını deneyimliyor.
Bu konu hakkında daha önceden aktör William Shatner, takipçisi olmadığı halde MasterCard hesabının kendi takip ettiklerinin listesinde olduğunu fark ettiğine dair bir tweet paylaşmıştı.
.@jack @safety Why am I following MasterCard when I didn't add them? I do not appreciate this. pic.twitter.com/k91D6vTaXZ
— William Shatner (@WilliamShatner) December 30, 2014
Ünlü olmayan diğer Twitter kullanıcıları da Mastercard ve farklı hesapların “Takip Ettikleri” listesinde yer aldığını kaydetti.
Twitter’ın Takipçi Kampanyası reklamları, markaların tanıtımlarını tweet akışlarında, “Kimi Takip Etmeli” önerilerinde ve arama sonuçlarında gerçekleştiriyor. Ancak “Takip Ettikleri” listesinde alan kullanımı ilk kez gerçekleşiyor.
Shatner, Twitter Kurucu Ortağı Jack Dorsey ve şirketin Safety hesabına konuyla ilgili bir tweet iletti.
.@jack @safety Do you understand that by implying that I follow these companies that it appears to be an endorsement?
— William Shatner (@WilliamShatner) December 30, 2014
Twitter’ın sessizce yaptığı bu hamle, birbirlerine rakip olan firma hesaplarında da görülebiliyor. Örneğin, Visa’nın hesabında Mastercard’ı takip ettiği görülüyor.
Best one yet it's on @Visa's list of followers!!! pic.twitter.com/riPqgEMv6l
— William Shatner (@WilliamShatner) December 30, 2014
Güncelleme: Şu anda Twitter, söz konusu olan hesaplardan bu reklamları kaldırmış durumda.
Kaynak: The Next Web
Yorumlar