Oscar töreninden gazetelerin dedikodu haberlerine kadar insanların şöhretli kişilere gösterdikleri ilgiye her yerde şahit oluyoruz. Peki, ünlülerin hayatları neden bize ilginç geliyor? Bu durum, elbette, insanların sosyal bir varlık olması ve kendilerinden yukarıda olanlara ilgi duymasıyla açıklanabilir. Fakat, medya ve teknolojinin hayatımıza bu kadar dâhil olmasıyla şöhretli insanların hayatlarına olan ilgi de üst seviyelere tırmandı. Bununla birlikte, insanların dedikodu haberlerine bu kadar ilgi göstermelerinin belli başlı nedenlerini şöyle açıklayabiliriz. Kıskançlık, kendini iyi hissetmek, hırs ve kendini ünlü kişilerle özdeşleştirme. Tabii, diğer bir neden ise insanların duygusal ihtiyaçlarının karşılanması. İnsanların bir gazete ya da dergiyi okurken bilinçaltlarında genelde en ilginç gelen başlıkları yönlenmesi de burada dikkat çeken bir nokta.
Türk internet kullanıcıları internette magazin haberlerini nasıl takip ediyor?
ABD’li online ölçümleme şirketi comScore’un Temmuz 2014 verilerine göre, ülkemizde toplam 30,6 milyon internet kullanıcısı bulunuyor. Magazin ve eğlence haberlerine yer veren ilk 10 sitenin ziyaretçi sayısı 16,5 milyon seviyesinde görünüyor. Ziyaret edilen sitelerin dökümüne baktığımızda ise Doğan Yayın Holding’in (DYH) sahibi olduğu sitelerin egemenliği ile karşılaşıyoruz. DYH’nın ilk 10 sitede içerisinde 4 sitesi bulunuyor. Bu yayınların toplam ziyaretçi sayısı 9 milyona yaklaşıyor.
Hürriyet Kelebek online’da da liderliğini sürdürüyor
ComScore’un Temmuz 2014 verileri, ülkemiz internet kullanıcılarının online magazine haberlerindeki tercihinin Hürriyet Kelebek olduğunu ortaya koyuyor. Verilere göre, Hürriyet Kelebek’in ziyaretçisi 3 milyon 100 bine yaklaşıyor. İkinci sırada ise ilginç bir veri var: Burada kullanıcıların foto galerilere olan ilgisi açık şekilde ortaya çıkıyor ve Hürriyet Photo’nun 3 milyona yaklaşan bir ziyaretçiye ulaştığını görüyoruz. Üçüncü sırada ise 2 milyon 430 bin ziyaretçisiyle Mynet’in magazin haberleri portalı Mynet Birbak yer alıyor. Portal yoğun görsel kullanımıyla dikkat çekiyor ve ziyaretçileriyle buluşuyor.
1972 yılından beri aralıklı olarak Hürriyet okurları ile buluşan ve Hürriyet’in önemli markalarından biri konumuna gelen Kelebek, 15 Mart 2004 tarihinden itibaren gazetenin bir eki olarak yeniden okurlarına kavuştu. Hürriyet Kelebek, Türkiye’deki günlük ekler içindeki önemli bir yere sahip. Modadaki gelişmeler, magazin, kadınların ilgilendiği konular, toplumsal eğilimler ve sağlık, Kelebek’in yayın çizgisinin ana başlıklarını oluşturuyor. Öte yandan, bu yıl Kelebek markasının gücüyle yapılan “Altın Kelebek” yarışmasının 41’incisi gerçekleştirildi.
“Online’da magazin haberlerini nasıl takip ediyoruz?” yazısı Digital Age Kasım 2014 sayısında yer alıyor.
Fotoğraf: Shutter Stock
Yorumlar