IAB Türkiye 2012 dijital reklam yatırımları raporuna göre sektör yüzde 30 büyüyerek 1 milyar TL sınırına dayandı. 943 milyon TL’yle toplamdan aldığı pay yüzde 18 oldu.
33 ülkede dijital pazarlama iletişimi endüstrisinin gelişmesi için faaliyet gösteren IAB’nin (Interactive Advertising Bureau) Türkiye merkezi IAB Türkiye’nin, açıklamasına göre dijital reklam yatırımları 2012’de geçen yıla göre yüzde 30 artışla943 milyon TL oldu.
IAB Türkiye Dijital Reklam Harcamaları (AdEx-2012) Raporu’na göre;
Display, arama raporu, mobil reklam, ilan sayfaları, e.posta, oyun içi reklam gibi uygulamalardan oluşan internet reklam yatırımları toplamı; 943 milyon TL,
Gösterim/tıklanma bazlı reklam, video, sponsorluk ve gelir paylaşımlı reklam yatırımlarından oluşan ‘Display Reklam Yatırımları’; 374 milyon TL,
Ücretli sıralama, arama motoru görüntülü reklam ağından oluşan ‘Arama Motoru Reklam Yatırımları’; 448 milyon TL,
Mobil gösterim ve mobil opt-in SMS/MMS’den oluşan ‘Mobil Reklam Yatırımları’ 36 milyon TL,
İlan sayfaları reklam yatırımları 76 milyon TL olurken, e.posta ve oyun içi reklam yatırımları toplamı 9 milyon TL olarak gerçekleşti.
IAB Türkiye Başkanı Ahmet Pura, e-marketer verilerine göre 2012’de dünyada toplam reklam yatırımlarının yaklaşık 500 milyar dolar olduğuna ve bu rakamın100 milyar dolar’ının dijitalden geldiğine dikkat çekerek, “Artık her 5 dolardan 1’i dijital ortamda kullanılıyor.” ifadesini kullandı .
Yorumlar