Bu sene beşincisi düzenlenen doğrudan pazarlama sektörünün ‘en’lerini belirleyen Doğrudan Pazarlama Ödülleri, 13 Kasım Salı akşamı İstanbul Kongre Merkezi’nde sahiplerini buldu.
Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği (DPİD) tarafından gerçekleştirilen, ticari etkinliği yüksek, ölçülebilir ve sonuç getiren doğrudan pazarlama projelerini ödüllendiren Doğrudan Pazarlama Ödülleri ‘Entegre İnteraktif Pazarlama Kampanyası’ kategorisinde birinciliği ve yılda sadece tek bir ajansa verilen ‘En Yaratıcı Doğrudan Pazarlama Uygulaması’ ödülünü, ‘Benden Ne Olur?’ entegre sosyal medya projesi ile Limonsocial’a verdi.
‘Benden Ne Olur?’
2012 üniversite tercih döneminde İzmir Ekonomi Üniversitesi, Limonsocial tarafından geliştirilen ‘Benden ne olur?‘ projesi ile öğrenci adaylarına ulaşmak için ilk defa sosyal medyayı kullandı. Proje, hedefine başarı ile ulaşılırken, öğrenci adayları da kendilerine uygun meslek ve bölümleri öğrenme şansı yakaladı.
10 günde 30 bin kez izlendi
Oluşturulan teaser video, kısa sürede 30 binden fazla izlenme adedine ulaşarak hızla yayıldı. Video, her üniversite adayının yaşadığı, mesleğinin aile büyükleri tarafından belirlenmesi konusunu eğlenceli bir dille işliyordu. Videonun sonunda, izleyenler ‘Benden Ne Olur?’ aplikasyonuna davet ediliyordu.
Cevaplarıyla mesleklerini öğrendiler
Teaser videoyu izleyenler, proje kapsamında geliştirilen Facebook uygulamalarını ziyaret etti ve burada eğlenceli ‘Benden Ne Olur?’ kariyer testini çözerek kendilerine uygun bölümü bulmak için soruları cevapladılar. Verdikleri cevaplar, onlara en uygun meslek ve bölümü belirlerken daha detaylı bilgi almak isteyenler İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin ilgili bölüm sayfalarına yönlendirildiler
Öğretim üyeleri ‘Akıl Hocası’ oldu
Bölümler hakkında en yetkin cevabı yine öğretim üyeleri verebilecekti. ‘Akıl Hocası’ uygulaması bölümü sayesinde adaylar, öğretim üyelerine sorularını yöneltip, yetkili ağızdan cevap alabildiler. İzmir Ekonomi Üniversitesi’nden 100’ün üzerinde öğretim üyesi platform üzerinden binlerce soruya uzmanlık alanlarına göre cevap verdi.
Hashtag ile diyaloga geçtiler
Tüm bunlar olurken LYS sonuçlarının açıklandığı günlerde gençler LYS ve tercihler hakkında konuşmaya başladılar. #akılhocası ve #bendenneolur hashtaglerini kullanan üniversite adaylarının LYS ve bölüm seçimleri hakkındaki yazışmalarına dahil olundu. Birçoğu ile iletişime geçildi ve hem Facebook uygulamalarına hem de viral videoya yönlendirildiler.
380 binden fazla kişiye ulaştı
Üniversite adaylarına Facebook, Twitter ve video kanallarından temas eden kampanya, kısa sürede 380 binden fazla kullanıcıya ulaştı ve 16 binden fazla üniversite adayı tarafından kullanıldı. Binlerce kişi üniversite ile sosyal medya kanallarında temas kurmuş oldu.
Yorumlar