Go Gulf adlı şirketin yayınladığı bir infrografik, Fortune 500 şirketlerinin sosyal medyayı nasıl kullandıklarına dair önemli istatistikleri ortaya koyuyor.
Raporda, Fortune 500 şirketlerinin yüzde 62’sinin aktif bir Twitter hesabı olduğunu, yüzde 58’inin ise aktif Facebook sayfaları olduğunu belirtiyor. Şirketlerin yalnızca yüzde 23’ünün ise kurumsal bir blog’u var. Bunun yanı sıra, en hızlı büyüyen 500 şirketin, Fortune 500 şirketlerinden daha yüksek sayıda blog sahibi olduğu da yayınlanan veriler arasında.
2008-2011 yılları arasında en çok kurumsal blog kullanan sektör ise ev eşyası ve mobilya satan şirketler olarak öne çıkıyor. Bu sektör aynı zamanda en çok Twitter hesabı oluşturan sektör olarak liste başında. En az blog kullanan sektör ise, 2011 yılında 2 kurumsal blog sahibi şirket ile teknoloji piyasası.Fortune 500 şirketleri sıralamasında liste 500’e doğru ilerledikçe kurumsal blog oluşturma oranının giderek düştüğü de gözden kaçmıyor.
En az Twitter hesabı sahibi şirketler yine teknoloji sektörüne ait. Bunun yanı sıra, Google, 4, 350,098 takipçisi ile en çok takip edilen teknoloji şirketi olarak listenin başında yer alıyor. İkinci sırada Whole Foods Market şirketi yer alırken, listenin üçüncü sırasında 2,159,247 takipçi ile üçüncü. Büyüme oranları göz önünde bulundurulduğunda ise ilk 10 sırada yer alan şirketler arasında Verizon şirketi yüzde 977.04 oranla son bir yılda takipçi sayısını en çok arttıran şirketi olmuş.
Facebook sayfaları ele alındığında ise, sigorta şirketleri 27 sayfa ile en çok marka sayfası oluşturan sektör olarak ilk sırada. Teknoloji sektörü ise bu listede beşinci sırada.
Facebook’ta en çok ‘beğen’ alan kurumsal sayfa ise Coca-Cola’ya ait. Coca-Cola’nın yaklaşık 40 milyar seveni var. İkinci sırada ise 28 milyar 775 bin ‘beğen’ ile Starbucks yer alıyor.
İnfografiğin tümüne buradan ulaşabilirsiniz.
Yorumlar