Skip to main content

Geçmişte reklam amaçlı yazılan yazıların Google arama motorunda ön plana çıkmasını eleştiren Google, Chrome tarayıcısı için oluşturduğu reklam kampanyası ile kendini önlem almaya çalıştığı durumun içinde buldu. Kısaca blogger’lara para…

Geçmişte reklam amaçlı yazılan yazıların Google arama motorunda ön plana çıkmasını eleştiren Google, Chrome tarayıcısı için oluşturduğu reklam kampanyası ile kendini önlem almaya çalıştığı durumun içinde buldu.

Kısaca blogger’lara para vererek Google Chrome ile ilgili olumlu içeriklerin arama sonuçlarında ön plana çıkmalarını sağladığı iddia edilen şirket, yaptığı bir açıklamada ‘online reklam dışında herhangi bir şey yapmaya onay vermediğini’ açıkladı. Google, ‘ücret ödenen sponsorluklara ve ürünü desteklemek için blogger’lara para verme yoluna başvurmanın şeffaf bir yöntem olmadığı’ ve kullanıcıların isteklerini karşılamadığı için bu yönteme yanaşmadığını belirttiği halde, Essence Media adlı şirket ile yapılan bir işbirliği sonucunda ‘ücretli görünen ve Google’ın istediği kalitede olmayan blog içerikleri’ni listelemesi ile eleştiri aldı.

Bunun üzerine Google, dün yayınlanan bir rapor ile Chrome tarayıcısını 60 gün boyunca arama sonuçları listesinde aşağıya çekmeye karar verdi. Salı akşamı yayınlanan bir demeçte Google, ‘gerekli araştırmadan sonra www.google.com/chrome adresine karşı manuel olarak harakete geçerek, sitenin PageRank’ini en az 60 gün boyunca düşürmeye karar verdik’ dedi.

Yapılan reklam kampanyasını onaylamadığının altını çizen Google, ‘daha yüksek standartlara tabii tutulmamız gerektiğini düşünerek herhangi bir siteye karşı alacağımız ciddi yaptırımları’ uygulamaya karar verdiğini belirtti.

Bir şirketin kendine karşı yaptırım uygulaması sizce nasıl bir yaklaşım?