Skip to main content

LeWeb’11 konferansın son gününde konuşma yapan Spotify CEO’su Daniel Ek, yeni ürünleri olan Spotify Radyo’yu açıkladı. Ek’ten sonra sahne alan Sean Parker, Spotify ile müzik endüstrisinin sorunlarının çözdüğünü iddiea etti….

LeWeb’11 konferansın son gününde konuşma yapan Spotify CEO’su Daniel Ek, yeni ürünleri olan Spotify Radyo’yu açıkladı. Ek’ten sonra sahne alan Sean Parker, Spotify ile müzik endüstrisinin sorunlarının çözdüğünü iddiea etti.

Spotify Radyo’yu piyasaya süreceklerini açıklayan Spotify kurucu ve CEO’su Daniel Ek, “Pandora’ya benziyor ama bizim farkımız sınırsız radyo istasyonu ve hizmet sağlamak” diye açıklıyor. Daniel Ek, bu önemli duyurusunun dışında başarılı bir girişimciliğin üç önemli faktörünü açıkladı.

Bir editör gibiyim

Başarılı bir girişimci olabilmek için önemli olan üç unsuru; fikrin uygulaması, insanlar ve odaklanmak olarak sıraladı. “İyi bir fikir başarının sadece yüzde beş’i. Önemli olan o fikrin nasıl uygulandığıdır” diyen Daniel Ek sözlerine şöyle devam etti: “Biz şirket olarak hiçbir zaman bir ürünü ortaya atalım ve sonra ne olacağına bakalım mantığı ile işelemedik. Uygulamalarımızı geliştirirken üzerlerinde senelerce çalışıyoruz.”

“İnsanlar” olarak belirttiği ikinci unsur için ise, “klişe olduğunu biliyorum ama en önemlisi insanlar” diyor. Üçüncü en önemli unsurun ise, odaklanmayı bilmek olduğunu belirtti. Özellikle şirket sahiplerinin herşeyi kendi başlarına yapmamaları gerektiğini, şirketi kurdukları çekirdek kişileri seçerken büyük özen göstererek, kendi işlerine odaklanmaları gerektiğini vurguladı. Bu bağlamda, kendini en çok bir editöre benzettiğini söyleyen Ek, “içeriğin ne olduğunu belirliyor ve ne yapılması gerektiğinden çok nelerin yapılmaması gerektiğini seçiyorum” dedi.

‘Başarımızın gizli bir formülü yok’

İnsanların sürekli olarak başarılarının gizli formülünü sorguladıklarını söyleyen Daniel Ek, “başarımızın gizli bir formülü yok. Eğer insanlar ürününüzü severlerse, hem bu ürün için para harcayacaklardır hem de arkadaşlarıyla paylaşacaklardır” diye açıklıyor.

Ek, son olarak şirketi satmayı düşünüp düşünmediği sorusuna, “bu şirketi satmak niyetiyle kurmadım. Öyle bir düşüncem kesinlikle yok” cevabını verdi.

Daniel Ek’den sonra sahnede yer alan Sean Parker, müzik endüstrisinden, başarısızlık hikayelerine kadar bir çok konuyu seyircilerle paylaştı. Plak şirketlerinin en büyük sorunlarının, müziğin plak sektörünün çöküşte olduğunu belirten Parker, “45 milyar dolarlık bir endüstriden, 12 milyar dolarlık bir endüstri haline geldiler” dedi. Bunun yanı sıra, dağıtım sisteminin oldukça sorunlu olduğunu düşündüğünü söyleyen Parker, sözlerine şöyle devam etti: “Bence dünya üzerindeki en güzel şarkılar günümüzde yapılmıyor. Plak şirketlerinin çöküşe geçmesiyle beraber, bu sektördeki kişiler artık risk almaktan kaçınıyorlar. Bunun sonucunda, bir sürü yetenekli müzisyen, albüm çıkartamıyor. Kimse adının duyulmadığı bir müzisyen veya gruba yatırım yapmak istemiyor. Ünlü olmalarını bekliyorlar ya da tutacağından emin oldukları pop şarkıları piyasaya sürüyorlar. Bence günümüzün Bob Dylan ve Led Zeppelin’leri şu an müzik marketlerinde veya gitar satan mağazalarda takılıyorlar.” dedi.

Spotify’ın bu bağlamda bir nevi sorunu çözdüğünü ileriye süren Sean Parker, “Spotify sayesinde insanlar farklı türde ve tarzda müzikleri, satın almadan, bedava dinleyebiliyorlar. Bu da farklı şarkı ve müzisyenleri keşfetmelerini sağlıyor” diye ekledi.

09.12.2012