Netflix Türkiye, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Kreatif Endüstriler Meclisi tarafından düzenlenen ‘Kreatif Ekonomi Zirvesi’ne katıldı.
Zirve kapsamında düzenlenen “Kreatif Endüstrilerin Ekonomik Kalkınmaya Etkisi” panelinde Netflix Türkiye, Orta Doğu ve Kuzey Afrika Kamu İlişkileri Direktörü Pelin Mavili, Türkiye’de 80’den fazla yapım ve dağıtım şirketiyle işbirliği yaparak zengin bir içerik kütüphanesi oluşturduklarını ve bu süreçte 13 binden fazla sektör çalışanına istihdam sağladıklarını açıkladı.
“Bu önemli bir başarı ama daha fazlasını yapmaya kararlıyız” diyen Mavili, Türkiye’nin güçlü kreatif sektörü sayesinde uzun yıllardır birçok ülkeye içerik ihraç edildiğini ve Netflix ile bu erişimin daha da genişlediğini belirtti. Mavili, “Dünya genelinde yaptırdığımız bir araştırmaya göre, Netflix üyeleri, üyemiz olmayan kişilere göre Türk yapımlarını yüzde 50 oranında daha fazla izliyor. ABD’de bu oran yüzde 100’e yaklaşıyor. Başka bir deyişle artık geçmişte Türk yapımlarına ilgi duymayan kitlelere de ulaşıyoruz” dedi.
Pelin Mavili, bu geniş erişimin Türkiye’ye kültürel ve ekonomik açıdan sağladığı katkıları, “Bulundukları ülkelerde Netflix’teki Türk yapımlarını izleyen üyelerimizin Türkiye’yi ziyaret etme istekleri 2.6 kat artıyor. Türkçe öğrenme istekleri ise 4.6 katına çıkıyor. Benzer şekilde hem kreatif sektörümüze hem de Türkiye’de üretilen ürün ve hizmetlere olan ilgi ciddi şekilde artıyor” diye açıkladı.
Yorumlar