Skip to main content

Güncel moda trendlerinin yapay zekâ ile yorumlandığı koleksiyon, “Trendyolmilla x Yapay Zekâ” adıyla satışa sunuldu.

Trendyol’un giyim, ayakkabı ve aksesuar markası Trendyolmilla, 2024 İlkbahar/Yaz sezonu için yapay zekâ desteğiyle tasarlanan yeni Trendyolmilla x Yapay Zekâ kadın giyim koleksiyonunu satışa sunduğunu duyurdu.

Şirketten yapılan açıklamaya göre markanın websitesi ve Trendyolmilla mobil uygulamasında satışa sunulan koleksiyonda elbiselerden eteklere kadar her tarza uygun parçalar yer alıyor.

Trendyolmilla, güncel moda trendlerini yapay zekâ ile yorumlayan bu özel koleksiyonu, deneyimli moda tasarımcılarının ustalığını teknolojiyle bir araya getirerek oluşturduğunu ifade etti. Şirket tarafından paylaşılan bilgilere göre, tasarım sürecinde kullanılan yapay zekâ algoritmaları, moda trendlerini ve müşteri beğenilerini analiz ederek bir koleksiyon ortaya çıkardı.

Tasarım süreci

Trendyolmilla x Yapay Zekâ koleksiyonunun tasarım süreci hakkında aktarılan bilgilere göre, koleksiyonun tasarım sürecinde yapay zekâ, öncelikli olarak güncel ve öngörülen moda trendlerinin analiz edilmesi amacıyla kullanıldı. Elde edilen bulgulardan yola çıkan Trendyolmilla tasarım ekibi, yapay zekâya uygun prompt’ları vererek ondan yaratıcı modeller üretmesini istedi. Trendlerdeki çeşitliliği bu prompt’lara göre yorumlayan yapay zekâ, farklı kategorilerde binlerce alternatif tasarım geliştirdi. Bu alternatifler, Trendyolmilla ekibi tarafından değerlendirilerek tasarım dokunuşlarıyla üretime hazır hale getirildi.

Trendyolmilla’nın açıklamasına göre şirket, sürdürülebilirlik alanında da yapay zekânın olanaklarından yararlanıyor ve malzemeleri verimli kullanarak israfı en aza indirmek için ürün tasarımlarını yapay zekâ algoritmalarıyla optimize ediyor. Böylelikle hammadde kullanımını, bitmiş ürünlerin nakliye maliyetlerini ve emisyonlarını düşürerek karbon ayak izini azaltmayı hedefliyor.

Trendyolmilla x Yapay Zekâ koleksiyonunun tasarım sürecinde, doğru planlama, segmentasyon ve ayrıştırma ile “kitlesel kişiselleştirme” ön planda tutuldu. Bu yaklaşımın bir parçası olarak, aşırı üretimin önüne geçilmesi hedeflendi.

Trendyolmilla x Yapay Zekâ koleksiyonuna göz atmak için tıklayın.